Det är en av de sakerna jag finner charmigt med Eon 4. Visst, du får en massa poäng att min/maxa för (om du nu är lagd åt det hållet), men samtidigt så får du en massa slumpmässiga slag på tabeller som ger dig konstiga hantverk och karaktärsdrag/expertiser som Grottsystem, Kränga, Behaga, eller Peka Ut Syndabockar. Det betyder att du inte behöver väga "nytta" mot "nöje", utan att du får en lagom ranson av båda.Thodd;n116965 said:Fast det är ju de "onödiga" färdigheterna som faktiskt skapar en karaktär.
alla rp´s kan ju inte springa runt med 15 i vapen och 3 i allt annat
Skylla ifrån dig och Throw tantrum (glömt bort vad det heter på svenska) är mina två favorit-expertiser...Staffan;n117014 said:Det är en av de sakerna jag finner charmigt med Eon 4. Visst, du får en massa poäng att min/maxa för (om du nu är lagd åt det hållet), men samtidigt så får du en massa slumpmässiga slag på tabeller som ger dig konstiga hantverk och karaktärsdrag/expertiser som Grottsystem, Kränga, Behaga, eller Peka Ut Syndabockar. Det betyder att du inte behöver väga "nytta" mot "nöje", utan att du får en lagom ranson av båda.