Färdighets+bonuseffektlista till ur varselklotet.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Nästa spel min grupp kommer att ge sig på är ur varselklotet och nu undrar jag om någon gjort en sammanställning av alla färdigheter och deras bonuseffekter eller om det finns en officiell sådan .

Vid mer än en succes på ett färdighetsslag så kan man få en eller flera bonuseffekter linkade till den aktuella färdigheten vilket spelarna kommer tycka är skojsigt som attans men som jag ser redan nu att det kommer att bli ett aber att som Sl behöva bläddra i boken och ta reda på vad alla dessa bonuseffekter är så fort en av spelarna slår mer än en succes på tärningarna så därför undrar jag om det finns nån officiell eller inofficiell sammanställning av alla färdigheter med allt vad man kan göra med dom och alla bonuseffekter linkade till färdigheten som man kan skriva ut och ha på bordet för spelarna att titta på

michael

geschtonkenflapped
Kanske hittar du något i det officiella forumet men det verkade eka rätt tomt med svenskt material.

Däremot så är det väl bara 12 färdigheter som i de flesta (alla?) YZ-spel. Det borde inte ta mer än 15 minuter att sammanfatta själv och printa ut.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Kanske hittar du något i det officiella forumet men det verkade eka rätt tomt med svenskt material.

Däremot så är det väl bara 12 färdigheter som i de flesta (alla?) YZ-spel. Det borde inte ta mer än 15 minuter att sammanfatta själv och printa ut.
Varje färdighet har en dröse underliggande användningsområde som du låser upp när du får mer än en succés.
Tex om du ska slå smyga så plockar du upp lika många t6 som du har i fysik+röra sig och om endast en t6 visar en sexa så har du lyckats men för varje extra 6 du slår utöver den första så låser du upp extra bonuseffekter , tex du slår 3 sexor så nu har du lyckats men du får oxå 2 bonuseffekter som smyga extra tyst eller smyg extra snabbt osv och det är en lista med alla dessa bonuseffekter jag är ute efter . Det skulle bli för jobbigt att sitta och sammanställa en egen lista då dessa 12 färdigheter har 4-5 underkategorier var

Paal

Imaginär fantast
Jag skrev bara ut hela färdighetskapitlet från PDFen. Det är bara 4 sidor. Smidigt att ha extra för spelarna samt att man slipper bläddra fram det varje gång.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag skrev bara ut hela färdighetskapitlet från PDFen. Det är bara 4 sidor. Smidigt att ha extra för spelarna samt att man slipper bläddra fram det varje gång.
Problemet är att jag inte har PDF:n utan hardback och jag är inte sugen på att köpa en PDF för att skriva ut 4 sidor .

michael

geschtonkenflapped
Varje färdighet har en dröse underliggande användningsområde som du låser upp när du får mer än en succés.
Tex om du ska slå smyga så plockar du upp lika många t6 som du har i fysik+röra sig och om endast en t6 visar en sexa så har du lyckats men för varje extra 6 du slår utöver den första så låser du upp extra bonuseffekter , tex du slår 3 sexor så nu har du lyckats men du får oxå 2 bonuseffekter som smyga extra tyst eller smyg extra snabbt osv och det är en lista med alla dessa bonuseffekter jag är ute efter . Det skulle bli för jobbigt att sitta och sammanställa en egen lista då dessa 12 färdigheter har 4-5 underkategorier var
Jag förstår precis vad du är ute efter, det fungerar snarlikt i flera av YZ-spelen. Men du överdriver hur stort arbete det är, om du inte är ute efter listor med fler förslag än som framgår i regelboken. Du behöver ett excelark med tre kolumner och tolv rader. Sen skriver du ner (i respektive kolumn) namn + attribut / färdighetsbeskrivning / bonuseffekter. Det borde inte ta mer än 15 minuter.

Annars kan du ju fota sidorna med din telefon, beskära lite snyggt och skicka som en PDF-fil till deltagarna.