Håller på med ett spelsystem och fipplar med färdighetslistan. Systemet är färdighetsbaserat - det allra mesta man gör är färdigheter - och det är viktigt att det blir rätt.
Är listan bra? Täcker den in allt viktigt?
Bör man har en specialisering? Typ "Attack Blades" eller "Knowledge History"?
Fighting skills
Melee Attack (Agi)
Ranged Attack (Dex)
Resistance (Sta)
Defence (Agi)
Melee Damage (Str)
Missile Damage (Dex)
Throw damage (Str)
Will Power (Will)
Mundane skills
Mobility (Agi)
Concentration (Will)
Knowledge (Int)
Craft (Int)
Endurance (Sta)
Dexterity (Dex)
Maneuverability (Agi)
Personality (Cha)
Perception (Will)
Special skills
Foreign language (Will)
Spellpower (Will)
Arcane lore (Int)
Divine power (Will)
Martial arts (Dex)
Magic Lore (Int)
Är listan bra? Täcker den in allt viktigt?
Bör man har en specialisering? Typ "Attack Blades" eller "Knowledge History"?
Fighting skills
Melee Attack (Agi)
Ranged Attack (Dex)
Resistance (Sta)
Defence (Agi)
Melee Damage (Str)
Missile Damage (Dex)
Throw damage (Str)
Will Power (Will)
Mundane skills
Mobility (Agi)
Concentration (Will)
Knowledge (Int)
Craft (Int)
Endurance (Sta)
Dexterity (Dex)
Maneuverability (Agi)
Personality (Cha)
Perception (Will)
Special skills
Foreign language (Will)
Spellpower (Will)
Arcane lore (Int)
Divine power (Will)
Martial arts (Dex)
Magic Lore (Int)