Vad då Löjligt högt? Kom igen nu, RP:erna jag lirar med har FC 18 i såväl svärd som undvika. Om vi ger svärdsfäktaren och/eller smeden en sådan nivå så får han ungefär vad som är rimligt då. Visst, jag vet inte vad era har, men skit samma. Så här va; En svärdsfäktare, modell erfaren, lättlärd i sin vapenFC... Hur osannolikt är det? Kom ihåg att dessa inte är nybörjare, utan erfarna, och tänk på att du räknat snittet. 88 slag, visst, det ÄR mycket. Men då har du redan, med maskinens hjälp, räknat ut Murphyfaktorn.
Om du istället räknar med att liraren är lättlärd och har relativt schysst tur så kan du nog nå lite rimligare resultat. Sant? Betänk också att av alla de personer som söker en tjänst som Svärdsmästare eller kandidater till "Den gamle bysmeden" så borde åtminstonde EN av dem uppfylla de kraven som jag sagt. Sen kan du ju glömma att liraren i fråga är 21 eller 22 år, erkänd blir man knappast innan typ 28-35. Antagligen har han nått den mogna åldern av 32 eller så, varför åtminstonde jag finner detta högst sannolikt.
/Problem med matematiken? Siffror som inte håller med? Besök Sanaris Universitet för Obegåvade vid...