Isället för att enbart fortsätta pumpa egna idéer om hur man ska utföra färdighetsslag skulle det vara kul om NI hade några idéer kring hur man ska göra.
Några kriterier:
1. Automatisk framgång får INTE finnas med.
2. Olika svårighetsnivåer ska finnas.
3. I strid får INTE automatiskt misslyckande finnas
4. Max 5 tärningar per slag
5. I strid kan motståndaren motstå (undvika)
6. Inget differensvärde att räkna
Meriterande:
1. Man använder enbart T6:or. Helst likadana
2. Grundegenskapen spelar roll (mindre än färdigheten)
3. Att automatiskt misslyckande INTE finns
4. Spelare kan sätta ambitionsnivå (hur väl man vill lyckas, om man vill måla en sträckgubbe eller nya mona lisa.)
Utgå ifrån att jag inte känner till vilka system andra rollspel har. Så om ni hänvisar till andra rollspel, berätta om det rollspelets system.
Tack på förhand!
Några kriterier:
1. Automatisk framgång får INTE finnas med.
2. Olika svårighetsnivåer ska finnas.
3. I strid får INTE automatiskt misslyckande finnas
4. Max 5 tärningar per slag
5. I strid kan motståndaren motstå (undvika)
6. Inget differensvärde att räkna
Meriterande:
1. Man använder enbart T6:or. Helst likadana
2. Grundegenskapen spelar roll (mindre än färdigheten)
3. Att automatiskt misslyckande INTE finns
4. Spelare kan sätta ambitionsnivå (hur väl man vill lyckas, om man vill måla en sträckgubbe eller nya mona lisa.)
Utgå ifrån att jag inte känner till vilka system andra rollspel har. Så om ni hänvisar till andra rollspel, berätta om det rollspelets system.
Tack på förhand!