Eta Cassiopea
Veteran
Kanske ingen ny revolutionerande tanke.. men går det att genomföra ett färdighetsträd i ett rollspel.
Har blivit inspirerad av de strategispel på datorn där man ska "uppfinna" nya teknologier a'la Civilization. Du måste först uppfinna "Pottery" för att senare kunna uppfinna "Masonry" t.ex.
Det hade varit ballt om det hade funnits med färdigheter. Du måste först ta färdigheten "biologi" för att sedan kunna ta "mikrobiologi". Och för att kunna ta färdigheten "teknologi" så måste man ha elektronik och mekanik... alltså att man måste ha två givna färdigheter för att kunna ta en tredje...
Skulle detta gå att genomföra, eller blir det för rörigt eller smalt?
Har blivit inspirerad av de strategispel på datorn där man ska "uppfinna" nya teknologier a'la Civilization. Du måste först uppfinna "Pottery" för att senare kunna uppfinna "Masonry" t.ex.
Det hade varit ballt om det hade funnits med färdigheter. Du måste först ta färdigheten "biologi" för att sedan kunna ta "mikrobiologi". Och för att kunna ta färdigheten "teknologi" så måste man ha elektronik och mekanik... alltså att man måste ha två givna färdigheter för att kunna ta en tredje...
Skulle detta gå att genomföra, eller blir det för rörigt eller smalt?