Nekromanti Färger

Staffan

Myrmidon
Hmm. Verkar som om någon har mecklat med färgerna på huvudsidan (dvs www.rollspel.nu), så att bården och sidokolumnerna har blivit röda. Röd bakgrund är tämligen otrevligt, framför allt när man har blå text på den (som t ex länkar) - ögat har problem att uppfatta rött och blått samtidigt, vilket gör det hela väldigt irriterande.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

seinet

Swashbuckler
Tack vare föregående inläggare så kollade jag på den genererade källkoden som finns på förstasidan för att se om det var i den som bakgrundsfärgen satt.

Då såg jag alla dessa META-KEYWORDS och såg ett litet fel, det stod webbboard, ja med tre B:n, är inte det ganska fel? Jag vet att det kan verka störande att påpeka sådant när det gäller inlägg, men detta är ju relativt viktigt att det står rätt, eller har jag fel?

/Seinet Wintermute - Trött som en halt gnu.

Gardener

Champion
Svar på alla frågor

Hmm. Tja... Så kanske det inte ska stå, kan nog ta och fixa det.

Angående färgen så var det jag som dummade mig i natt när jag inte trodde någon skulle vara inne (klockan var ju fem för tusan!).

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

seinet

Swashbuckler
Re: Svar på alla frågor

Ja men vissa är ju, som Dio sjunger i låten, Nightpeople *dundra Dio - Nightpeople*

Själv skrev jag inlägget då jag precis kom hem från jobbet, jupps arbetar som gravplundrare på västra kyrkogården i Göteborg /images/icons/laugh.gif

/Seinet Wintermute - Skämtar om jobbet, är faktiskt tidningsutdelare.

seinet

Swashbuckler
Ja men, eftersom RWNU har sina sidor genererade från databaser (om jag fattat det rätt) generear sina sidor från databasfiler så är det inte hemsidorna (som källan vidar) som visas när man väljer att visa källkoden...

/Seinet Wintermute - Alkoholpåverkad...