Swedish Chef
Hero
Allt handlar lite om setting för min grupp verkar det som. Symbaorum gick inte alls hem eftersom min grupp totalt gick i taket över att det bara fanns stridsförmågor, hälften av scenariot vi körde gick ut på att diskutera detta . Däremot har Apocalypse world funkat utmärkt med sina 7 moves och specialer, Rotsystem har också funkat för oss.Tror vi förväntade oss något annat av Symbaorum helt enkelt. One ring med sina 18 färdigheter plus stridsfärdigheter är också en fin mängd. Eon IV:s modell med extrema expertiser/kännetecken/Hantverk fungerar bra också då det mesta är täckt av grundfärdigheterna, men dessa tre saker ger en extra bild av karaktären och man vet att dessa färdigheterna är special färdigheter och mindre breda än övriga.
Sen ska sägas att fler färdigheter generellt är min favorit förmodligen för att man är uppväxt med Drakar och Demoner expert och Mutant 2, där färdigheter i massor var standard, jag gillar att ha färdigheter man nästan aldrig använder bara som "flavour" på karaktären, som min krigare med färdigheten sömnad vilket gav personlighet.
Sen ska sägas att fler färdigheter generellt är min favorit förmodligen för att man är uppväxt med Drakar och Demoner expert och Mutant 2, där färdigheter i massor var standard, jag gillar att ha färdigheter man nästan aldrig använder bara som "flavour" på karaktären, som min krigare med färdigheten sömnad vilket gav personlighet.