James Bond [OT]
hrrm. nu måste jag som bondfilmsnörd få säga mitt. till å börja med har jag sett alla filmerna som finns på VHS, på VHS minst en gågn. de flesta fler gånger. den senaste har jag sett på bio, bara en gång än ås länge. Inte för att jag gillar Bond-filmerna mer direkt än andra, men de har sin charm (även om det faktiskt VAR bättre förr..).
Till saken hör att dessa igångsparkningar faktiskt allt som oftast har med resten av filmen att göra. nu skrev väl inte du raka motsatsen, men ändå. Kan just nu itne komma på någon film där första scenen är totalt Far-off från resten av filmen. Ta tomorrow never dies, där introdueceras kärnvapena i början, och i Goldeneye introduceras lite skurkar osv.
Även om jag måste hålla med, på mitt eget vis att de ofta består av ett 'gammalt' uppdrag, och när han kommer till M blir det 'bra gjort, fixa detta istället'.
vart jag vill komma är att (detta börjar bli en obligatorisk del av mina inlägg, eftersom det är svårt att utläsa det av det övriga i inläggen.../images/icons/blush.gif) de flesta bondfilmers början har något med resten att göra, ibland livsviktiga för handlingen.
Sådeså!
PS Fogge - som särsklit gillar när Bond fångar Stavros Blufelds rullstol på en helikopter-skena-landnigställs-tjosan och tippar ner honom i en skorsten. DS
Jag vet att jag har rätt!