Re: Alver är goda!
Fundera på vad som troligen händer om följande personer får de där idéerna (eller inser att det alviska ögat måste göra alvögon magiska):
*En mûhadinsk kefal - vars domän ligger vid sidan av en viktig handelsled för slavar
*En mäktig mûhadinsk stamhövding, vars närmsta män är beredda att gå långt för att att ge sin ledare femton år extra...
*En rik sabrisk köpman - med handelsintressen i Alarinn
*En framgångsrik cirefalisk alkemist (gärna med intressen kring rasbiologi) - som sedan för vidare sina fantastiska "upptäckter" till sin åldrande husfurste
*En asharisk eller sabrisk landsortshäxa
*En rik jargisk adelsman - med kontakter hos skrupelfria cirefaliska slavhandlare
*En thalaskisk medborgare med ett stort kontaktnät
*En adelsman var som helst egentligen....
*Kungen över något land
Jag måste säga att jag hittills är mycket nöjd med utfallet av den här tråden ^^
Du är helt enkelt underbar. Jag ska redan komma på ett antal förslag till äventyr för det där. Jag menar, det är ju inte så som att folk inte har sådana idéer IRL - och då ska vi ju inte tala om hur det var på medeltiden...Några tankar kring vad en desperat önskan efter ett längre liv kan få för konsekvenser för alverna
Det finns många och goda anledningar till att tycka om alver.
Fundera på vad som troligen händer om följande personer får de där idéerna (eller inser att det alviska ögat måste göra alvögon magiska):
*En mûhadinsk kefal - vars domän ligger vid sidan av en viktig handelsled för slavar
*En mäktig mûhadinsk stamhövding, vars närmsta män är beredda att gå långt för att att ge sin ledare femton år extra...
*En rik sabrisk köpman - med handelsintressen i Alarinn
*En framgångsrik cirefalisk alkemist (gärna med intressen kring rasbiologi) - som sedan för vidare sina fantastiska "upptäckter" till sin åldrande husfurste
*En asharisk eller sabrisk landsortshäxa
*En rik jargisk adelsman - med kontakter hos skrupelfria cirefaliska slavhandlare
*En thalaskisk medborgare med ett stort kontaktnät
*En adelsman var som helst egentligen....
*Kungen över något land
Jag måste säga att jag hittills är mycket nöjd med utfallet av den här tråden ^^