Smått och gott:
Caffeine, för att kunna hålla datorn från viloläge och skärmsläckare. Användbart när man ska bära iväg datorn och visa saker i batteriläge.
BTT hade du redan hittat.
Audioswitcher är praktiskt om man har flera ljudutvägar, framför allt airplay.
Type2phone förvandlar datorn till ett blåtandstangentbord
Skriva: Jag använder också Pages, men den gamla versionen (4.3) trots att den inte stöds längre. Version 5.0 var en svår nedgradering och det enda riktigt stora vinsten var förbättrad synkning mid iOS. Kan du hitta den gamla så ladda ner och prova. Nya Pages kan spara filer i gamla formatet, och gamla filer kan öppnas i nya Pages, men annars är det lite si och så med bakåtkompatibiliteten.
Strukturera: Mindnode. Inte farligt dyrt, möjlighet att köra gratisvariant. Ritar mindmappar. Jag älskar det. Inte kraftfullast på marknaden, men... enkelt. Check it! Har gjort en del rollspelsplanering i det programmet.
Lätt att missa: programmet Förhandsvisning. Kolla runt vad den kan göra med att switcha filformat, lägga in transparens, joxa med pdfer osv. Det är mer än man först tror. Framför allt att skära ut delar av pdf:er för att klistra in i andra dokument (med bibehållen kvalitet) är en funktion jag använder mycket.
RSS-flöden: Jag använder tillbehöret Feeder. Det lägger en knapp i Safaris menyrad, som kan fälla ut alla flöden jag följer, och gör dem till länkar till flödena eller posterna. Det är möjligt att det är svårt att använda om man följer riktigt många kanaler.
Om du har iPhone eller iPad så kan du leka runt med saker som synkar dem till varandra, som Remote Mouse eller Mocha VNC.