Asiater is the shit!
Syrran och jag har ungefär samma smak för filmer, och tjejer, och killar, och utseenden. Det är följaktligen inte sällan som vi kommer in på ämnet 'snygga skådisar', och det slutar alltid med att vi bägge undrar hur Li Xiaolu ens lyckas stiga upp på morgonen. Om jag eller syrran såg ut som henne skulle vi nämnligen, tror vi, aldrig komma längre än till spegeln, där vi skulle hypnotiseras av vår egen skönhet. Ungefär så snygg är hon.
Utöver det så har hon världens härligaste röst som talar världens härligaste språk (mandarin), och en aldrig sinande talang för att spela i en massa ångestfilmer och se konstant vemodig och glåmig ut, såklart utan att bli mindre snygg för det. Är jag kär i någon kändis, är det väl henne:
Annars kan jag dock tänka mig att bli bög på grund av Tony Leung Chiu Wai. Utöver att han är snygg och classy och har bra sångröst, så är hans närvaro i rollistan mer eller mindre en garanti för att en film kommer äga ('Tokyo Raiders' undantaget). Han har en ofattbar bredd, med allt från avgrundsdjup ångest till lättsamma komediroller, och hanterar alla med samma närvaro och karisma. Jag kan inte tänka mig en bättre skådis. Det Li Xiaolu är för estetiken i kinesisk film, är han för rollgestaltningen. Men mest är han förstås jävligt sexig:
- Ymir, kärlekskrank