Nekromanti Förälskad i kändisar

Big Marco

Läskig
Efter att jag håller på att titta på världen bästa TV-serie igen (Åtalad för Mord, säsong ett (Murder One)) så såg jag i går en ung Brittany Murphy. Dessutom är hon med i låten-jag-inte-kan-få-ur-huvudet, Faster Kill Pussycat (Paul Oakenfold). Jag är småkär i henne. (Och videon till låten, oj, den är Noir. ,-)

Video: http://www.youtube.com/watch?v=c6K6gUttSeo

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag blir kär i Janis Joplin varje gång jag lyssnar på låten "A Woman Left Lonely". Jag är rädd att det aldrig kommer funka mellan oss två dock... :gremfrown:

Rising

Vila i frid
Urk, hon var nära på att sabba hela Sin City genom att leverera varenda lilla replik hon hade helt fel. I serien är hon ju rolig; i filmen kunde jag inte förstå hur någon skulle vilja stoppa El Toro från att lappa till henne ordentligt. Men okejrå, hon är söt.

Själv är jag mystiskt förälskad i de blonda porrtvillingarna Cherish Milton och Cali Marie Milton (ihop med simpsontvillingarna, kanske? Eller blir det tvillingoverload då?), Londonpoptjejerna Appleton (don't worry är en jättesöt låt), samt Star Wars-fanfictionförfattarinnan Kee Lundqvist som Strage skriver om i Fans.

Å så skulle jag fria till vem som helst som skulle kunna fixa mig låten "Passage de Recherche" av artisten Scanner (det är den läskigaste låten i Fatpie's Toastboy-flashfilmer; när jag hör den vill jag bli en skalbagge och dränka små flickor)

Dewil

Skrivbordsgeneral
...Londonpoptjejerna Appleton (don't worry är en jättesöt låt)...
Här tänkte jag rätta dig och säga att du tänker på londonpopsystrarna Appleby men sedan såg jag att londonpopsystrarna Appleton tydligen har spelat in en låt som heter "Don't worry", vilket den ena systern Appleby gjorde redan 1990. Fast det är inte samma låt.

Dewil

Rising

Vila i frid
sedan såg jag att londonpopsystrarna Appleton tydligen har spelat in en låt som heter "Don't worry", vilket den ena systern Appleby gjorde redan 1990. Fast det är inte samma låt.
Jag har nämnt Kim Appleby's Don't Worry en gång tidigare på forumet, vill jag minnas. Jag rådiggar nämligen verkligen den låten.

Det märkliga är dock att jag inte kom i kontakt med Appleton's låt på det här sättet, vilket man kanske annars skulle kunnat tro. Utan det var så att jag försökte göra en sökning efter tjejgruppsmusik; liksom, the best of the forgotten groups, och då var Appleton's Don't Worry en av de låtar som fick mig att digga. (En annan var No secrets "What girls do" som jag kände igen från många amatörredigerade porrfilmer - den är också jättebra)

Så; Appleby och Appleton; båda har gjort varsina jättebra låtar med en och samma titel.

(Om någon kommer ihåg vad den där tjejgruppen hette med typ fem tjejer där en av tjejerna hade en beppemössa, berätta det i så fall för mig; för jag vill minnas att de ägde)

Johan K

Gammal & dryg
Vet inte om jag just har varit sådär småkär i någon skådis... Fast iof, lite osanning ändå. Skulle väll inte tacka nej om amn fick dejta Shakira. Hon är välldans söt, måste jag säga !

Hjalle

Swashbuckler
Hon som spelar ung sommarjobbskassörska i Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö är min gudinna. Och man kan nog inte kalla sig för människa om man inte är lite förtjust i Johnny Depp heller.

-Hjalle, young love!

Rising

Vila i frid
Re: Solid Harmonie, va? (NT)

Yeah, fan, jag tror det. Tack asmycket.
Nu är jag lite kär i dig också. (så jag är fortfarande on topic! yay!)

Marukusu

Hero
Necro-homophilia is the shit!

There can be only two!:

Ernesto Guevara de la Serna

Leslie Cheung

- Danne, ska bli nekromantiker när han blir stor.

Ymir

Liten kantbaron
Asiater is the shit!

Syrran och jag har ungefär samma smak för filmer, och tjejer, och killar, och utseenden. Det är följaktligen inte sällan som vi kommer in på ämnet 'snygga skådisar', och det slutar alltid med att vi bägge undrar hur Li Xiaolu ens lyckas stiga upp på morgonen. Om jag eller syrran såg ut som henne skulle vi nämnligen, tror vi, aldrig komma längre än till spegeln, där vi skulle hypnotiseras av vår egen skönhet. Ungefär så snygg är hon.
Utöver det så har hon världens härligaste röst som talar världens härligaste språk (mandarin), och en aldrig sinande talang för att spela i en massa ångestfilmer och se konstant vemodig och glåmig ut, såklart utan att bli mindre snygg för det. Är jag kär i någon kändis, är det väl henne:

Annars kan jag dock tänka mig att bli bög på grund av Tony Leung Chiu Wai. Utöver att han är snygg och classy och har bra sångröst, så är hans närvaro i rollistan mer eller mindre en garanti för att en film kommer äga ('Tokyo Raiders' undantaget). Han har en ofattbar bredd, med allt från avgrundsdjup ångest till lättsamma komediroller, och hanterar alla med samma närvaro och karisma. Jag kan inte tänka mig en bättre skådis. Det Li Xiaolu är för estetiken i kinesisk film, är han för rollgestaltningen. Men mest är han förstås jävligt sexig:

- Ymir, kärlekskrank

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag måste erkänna att jag är en total sucker för Natalie Portman. Hon verkar inte vara en sån där glamorös skådespelare, utan en mer jordnära. Det känns som att man får kontakt med henne på något sätt. Och förutom det så är hon riktigt vacker på alla möjliga sätt.

Förutom Natalie så har jag just sett Wedding Crashers och föll pladask för Rachel McAdams leende. Det är verkligen vackert.

Bara för att så måste jag även nämna Björn Gelotte och Anders Fridén från In Flames. De har en oslagbar charm och karisma!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Förälskad i kändisar [EDIT]

Jag har lite olika som jag är kär i.

Nicole Kidman
Snacka om grace och skönhet. Hon verkar otroligt intelligent och jag gillar verkligen när hon vek ut sig, bara för att skänka pengarna till välgörenhet. En människa som tänker på det sättet finner jag intressant.

Ziyi Zhang
Jättesöt... och verkar alltid glad. Dansant. Jag undrar hur hon vore att snacka med.

Sarah Chalke
Alldagligt ansikte, men väldigt söt. Fast jag överlåter henne åt en viss annan forumit istället.

Quinne Suicide
Oj, hon är... oj... Och piercad. Sexigt! Och jag tänder lite på halvgoth. "Farligheten". Otroligt söt.

/Han som kan säga att den sista påminner till utseende om hans första kärlek (och som hade svårt att hitta en ickenakenbild på Quinne)

<font size="1">[edit] Ändring till bild som förhoppningsvis funkar.</font size>

Feuflux

omjonasson.se
Jag har ingen vidare koll på kändisar utan vet mest hur dom ser ut efter att ha sett dom i diverse filmer och tv-serier. Därför kan jag inte säga att jag är kär i en kändis, däremot är jag kör i två fiktiva karaktärer. Elliot i Scrubs (Sarah Chalke, tack för att du stiger åt sidan Han) och Kaylee (Jewel Staite) i Firefly/Serenity. Söt och Galen samt Vandrande Solsken. Frågan är hur jag kan veta om dom är sådär i verkligheten också.

Vad gäller kändisar går det ju alltid att gå på utseende och då har jag Halle Berry och Heather Graham på topplistan. Skulle dock inte säga att jag är kär i någon av dom.

Foggmock

Myrmidon
Vi börjar med en uppenbar:

Avril Lavigne.

Sen tar vi en i samma kategori:

Laleh.

Sen lite skådisar: Jewel Staite, Sarah Chalk (jävla svin att paxa dem först!), Natalie Portman, Keira Knightley, Heather Graham och Miranda Otto.

Slut! Frågor? Repetera!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hur kan man älska en man med...

...så ojämn och gles skäggväxt? Fidel skulle kanske funka bättre (han röker ju dessutom cigarr vilket ju är homoerotiskt om något så du skulle kanske ha en chans).

Storuggla

Champion
Re: Hur kan man älska en man med...

"Fidel skulle kanske funka bättre (han röker ju dessutom cigarr vilket ju är homoerotiskt om något så du skulle kanske ha en chans)."

Mitt favoritcitat om Hugo Chavez: «Han är sexuellt besatt av Fidel Castro!» :gremlaugh:

Storuggla, ett pund femtio pence

Dewil

Skrivbordsgeneral
Den som ser "Shakespeare in love" och inte blir kär i Gwyneth Paltrow är fan inte riktigt navlad.

Dewil