Nekromanti För elakt? Spoilers för min grupp...

Annchen

Veteran
På grund av en ondsint önskan att använda reglerna för graviditetsrisk och könssjukdomar lite mer tänkte jag låta ett äventyr utspela sig på ett glädjehus med spelarna som arbetare där, antingen som glädjeflickor/pojkar eller som vakter och utkastare.

Jag är i full färd att konstruera "torsktabellen" för att ge spelarna en trevlig variation i kundkretsen :gremgrin: Med modifikationer bör den vara användbar för att slå fram kunder för spelare som spelar prostituerade.

Det som möjligen är för elakt är att jag tänker låta spelarna skapa sina karaktärer, omedelbums sätta dem i skuld och låta en trevlig tirak erbjuda sig att lösa deras skulder mot att de arbetar för honom en tid.

Tiraken råkar vara Harkk Kötthandlaren och om rollpersonerna accepterar blir de ivägskeppade till katharsis för att arbeta på hans bordell. Jag kommer att ge spelarna ett antal enheter för att förbättra förföra m.m (de får eh.. prostitutionsundervisning eller nåt sånt)

Resultatet blir rollpersoner med dubbla yrken.

Därefter börjar mitt egentliga äventyr, mysteriet med den försvunna glädjeflickan. (traditionellt mordmysterium)

Det enda jag sagt till mina spelare är att det är bra om de spelar kvinnor och har över medel i PER. Kommentaren blev: "Ska vi spela en Veela-trupp eller?"

Ja... Alla råd, förslag och dumma kommentarer är välkomna eftersom jag är ganska ny och tämligen kass som SL...

Svart_ohyra

Veteran
IMHO:
Våldtäkt på prostituerade är temligen vanligt.
om inte annat när dom ska hem under kvällen.
Det kan vara en väldigt spänande händelse om den beskrivs bra och "ondsint".
Det kan göra RPn ospelbar om dina spelare är mindre efrana.
men mer erfarenhet så torde det bli väldigt karaktärsutbyggande.
(har en känsla av att offret kanske skulle vilja hämnas, nli allmänt mordlysten eller liknande. kanske helt inskrängd i sig själv)

Jambu

Swordsman
Jag tror att det vore bättre om du snackade med spelarna om idén. "Överaskningsmomentet" försvinner men om de inte vill spela horor så borde de ju självklart inte tvingas till det. Rollspel går väl ändå ut på att spelarna (och jag ränknar SL som en spelare) ska ha roligt. Rollerna kan ha det hemskt, men spelarna ska ha kul i alla fall.

Inte för att jag har något emot idéen. Det hela låter som en traditionsenligt utspårad grundplott i vår grupp.

Annchen

Veteran
Jag hade tänkt lägga in minst en kund med beskrivningen "buse" i torsktabellen. Han kommer att försöka misshandla och/eller våldta den prostituerade.

I äventyret hade jag tänkt låta spelarna bo på bordellen (en av de bättre i stan), dels för att skydda dem och dels för att de inte ska smita. Råkar de ut för någon som försöker sig på något skumt finns det vakter att ropa på (tar väl någon runda för dem att storma in, men ändå). Det blir alldeles lagom läskigt med ett våldtäktsförsök tror jag, det finns oerfarna spelare i gruppen och jag vill inte att de ska springa till skogs.

k7e9

Hero
Du känner dina spelare bäst, och kanske har ett hum om hur pryda de är... Vissa kanske skulle tycka att något sådant här, med möjliga våldtäkter och sådant är sådant som dom inte vill bli utsatta för...

Andra tycker det är helt ok... Som sagt, du känner spelarna... Innan man spelar något sådant här så råder jag iallafall dig att ha koll på vad spelarna tycker om sex, våldtäkter och prostitution...

Nu är det ju inte många som tycker bra om våldtäkt (tack o lov), men du kanske har en känsla för om spelarna klarar av skämt om prostitution och liknande...
Spelare som kan klara av och skratta åt skämt som "du borde dra ner på sta'n och hora dig för pengar", kan nog tänka sig att spela hora... Folk som ger dig en käftsmäll vid ett sådant förslag, klarar nog inte det lika väl...

Våldtäkt kan dessutom vara jobbigt att bli utsatt för även i ett spel, speciellt om man känner någon som varit utsatt, eller nästan blivit utsatt för det... Du får ha fingertoppskänsla, och verkar en spelare må för dåligt av ett våldtäktsförsök bör du avbryta det genom instormande vakter som räddar RP innan något hinner hända... Var försiktig och låt endast något sådant drabba den du tror klarar det...

Så om du inte känner alla spelare, så lär känna dem först... Annars kan det gå ganska dåligt, dessutom är det nog lättare att ha en kampanjbörjan där sex är ett dagligt inslag om man känner varandra...

Men det kan nog bli väldigt bra om spelarna passar för det, och det vet du nog bäst... :gremwink:

Annchen

Veteran
Jo... Jag bör nog förvarna några av dem i alla fall så att det inte blir nån som vägrar eller spelar under protest. Vi brukar ändå ha nåt möte innan när folk tillverkar sina rollkaraktärer. Kan ta eveentuella diskussioner då.

Jag tänkte erbjuda andra arbetsmöjligheter på bordellen, just för att inte tvinga nån att spela hora.

Annchen

Veteran
Jag skulle över huvud taget inte ha fått idén om inte en av spelarna under förra kampanjen hade en prostituerad karaktär.

Han ville spela en konkubin eller eskortflicka eller vad han nu kallade det och letade bland yrkena. "Titta under P som i prostituerad" tyckte jag och han blev lite förnärmad men hittade vad han sökte.

Så vi hade minst ett prostitutionsskämt per spelomgång efter det...

Så en av dem är okej med det i alla fall. Det är bara en kille jag är lite osäker på och jag ska kolla upp det med honom för säkerhets skull. Jag tänkte hur som helst inte strössla med våldtäkter eftersom det lätt kan bli jävligt obehagligt och leda till en svårspelad karaktär efteråt.

DesertRain

Hero
låter intressant, men om dina spelare spelar kvinnor hur gör du då om de blir gravida? Själv spelar ja ofta kvinnliga Rp och skulle inte tycka det är kul om hon skulle bli gravid iallafall, men dina spelare kanske tycker annurlunda. Blir någon av dem gravid leder det ju också till barn som kanske inte alltid är så lyckat det heller.

k7e9

Hero
Mjo, men de andra spelarna som haft en prostituerad med i gruppen hela tiden borde klara att spela det själva... Kanske iallafall, speciellt om det varit prostitutionsskämt inblandat varje speltillfälle... :gremwink: (jag känner igen det där, vi hade också en prostituerad i gruppen ett tag sedan...)

Nåja, jag skulle inte ha något emot att vara spelare i en kampanj där min RP blev tvingad till prostitution, min RP kanske hade haft det, men inte jag...

Du kanske kan prata med spelarna efter speltillfället de hamnat på bordellen... Säg att du avslutar speltillfället med att de kommer fram till sitt nya jobb och märker vad det är... Och sedan bryter du, pratar med dom om hur dom känner och så vidare...
Så slipper du skippa överraskningen att de ska bli tvingade till prostitution, men samtidigt hinner de inte sälja sig, bli våldtagna eller liknande innan du vet hur alla känner...

Du behöver ju inte avslöja för mycket, men du kan ju fråga på vilken nivå folk vill ha det, ska det vara i stil med:
"Du får betalt av mannen och ni går upp på rummet" och sedan inget mer utan man får anta själv vad som händer, så fokuset blir mer på att flörta och snacka om pris...
Eller mer detaljerat? Ska man nämna vilka tjänster som önskas av köparen? Ska man ta betalt olika för olika tjänster? och så vidare...

Medans ni pratar kan du nog plocka upp vilka som skulle kunna bli utsatta för t.ex. en våldtäkt eller liknande... Vilka som kan tänka sig detaljer (och hur mycket), vilka som inte kan det... Vilka som bara vill jobba som servitriser på bordellens krog, och inte sälja sig och så vidare...

Jag menar, de flesta är iallafall någorlunda ok med att "gå upp på rummet"...¨
Sedan måste du fundera på hur du ska lägga upp det för att spelarnas RP ska kunna umgås med varandra... För om man säljer sig en hel kväll kanske man inte hinner umgås med varandra så mycket... Så om du ska gå igenom 4-5 solo-sovrumsäventyr per kväll, ett eller ettpar med varje spelare så blir de andra kanske ganska inaktiva, vilket oftast blir tråkigt...

Eller kommer det mer handla om vad som händer när RP är lediga från jobbet och kan träffa varandra mer?

k7e9

Hero
Nu känner jag ju inte Annchens spelare, men mina spelare är ok med att deras RP är gravida...
Vi har en som är det, en som nästan blev... Och så kan de gå...

Har de oskyddat sex så är det så de kan gå...
Nu har ju mina spelares RP sex frivilligt, men Annchens blir ju tvingade mer eller mindre...
Kanske har den lite finare bordellen möjlighet att erbjuda preventiva örter m.m. för den som vill? (med ett avdrag på lön, eller gratis) Eller har de kanske krav på att man skyddar sig emot graviditet så noga man kan?

Bra fråga... Han/Hon borde prata med spelarna om de tycker att deras RP ska bli gravida, innan de blir gravida... Bara för att känna generellt om de inte kan tänka sig att spela gravida/mammor...

DesertRain

Hero
de kan nog bjuda på prventiva örter (de är billiga) för att en prostiturerad som blir gravid kommer inte kunna "arbeta" på några månader. Ett alternativ kan ju vara att den prostiturerade får sparken från bordellen och får klara sig bäst hon kan själv.
Själv tycker jag alternativ ett är troligast.

Annchen

Veteran
Jag hade tänkt mig en strategiskt placerad apotekare i samma kvarter... Någon som kan sälja lämpliga örter, både preventivmedel, afrodisiakum och fosterfördrivande (DYYYRT!) om det skulle behövas.

Kan ju hända att det finns någon läbbig doktor i nån skitig källare i hamnen som kan tänka sig att ta bort såna små problem (dessvärre med minst 50% chans att kvinnan stryker med på kuppen).

Min tanke är att ge spelarna en eller möjligen två normala "arbetskvällar" och sedan dra igång huvudäventyret. (En av de prostituerade som sköter några av VIP kunderna försvinner och hittas sedan mördad). Efter det kommer de förhoppningsvis mest att springa runt och leta efter henne/hennes mördare.

Marukusu

Hero
Re: There's no such thing as "för elakt"

Du bör definitivt ha med motsvarande "En Riktig Jävla Psykopat" på torsktabellen, en slemmig person i klass med Hannibal Lecter eller Jack the Ripper som vill allt annat än att ha sex med rollpersonen (...eller? :gremooo:). Han bör dock, lyckligtvis, vara mycket sällsynt; kanske 10% chans (risk?) på en t100 efter att den olyckliga skökan först har slagit fram "Buse".

-Danne, kanske norpar åt sig några idéer för egna bruk...

Annchen

Veteran

He, he :gremwink:

Jag kan ju ladda upp tabellen när jag är klar så kan du (och andra intresserade) modifiera den av hjärtans lust.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Svårt att säga

Jag skulle dock aldrig tvinga på mina spelare rollen som prostituerade utan deras medgivande. Annars kan det vara en kul och annorlunda utgångspunkt om det finns utrymme för annat än våldtäkter, könssjukdomar och ofrivilliga graviditeter.

"Det enda jag sagt till mina spelare är att det är bra om de spelar kvinnor och har över medel i PER. Kommentaren blev: "Ska vi spela en Veela-trupp eller?""

Alla behöver väl inte ha högt i Personlighet? Bara de som vill kunna ta lite bättre betalt för sina tjänster. :gremsmile:

Annchen

Veteran
Re: Svårt att säga

Jag hade tänkt att det hela skulle utspela sig på en ganska lyxig bordell just för att mina spelare ska slippa skabbiga kunder och vara hyffsat skyddade mot våldsamheter. Därav kravet på någorlunda bra PER.

Det är inte meningen att varje person de möter ska vara Hannibal Lecter, de flesta på torsktabellen blir bara vanliga människor med någon eller några egenskaper antecknade för att inte alla torskar ska kännas som samma person. Förutom psycon och könssjukdomar finns det tacksamma kunder som ger lite extra dricks (pengar eller presenter), ger användbar information eller blir en värdefull kontakt senare.

Mouja

Hero
Kärlek

Glöm inte temat kärlek bara, en av kunderna kan bli störtkär i en av rollpersonerna. Komma förbi varje dag och betala för denne endast för att få prata någon timme och ge henne en gåva.
Nu är det mest troligt att rollpersonen inte kommer ha samma känslor tillbaka, så vad händer då? :)

Och jag hade haft det hela som ett överraskningsmoment, men vägrar de rollspela prostituerade så bara påpeka för dem litet subtilt att de alltid kan (försöka) rymma om det skulle vara så.

DesertRain

Hero

gör gärna det, jag skulle gärna se den.

Tell

Hero
Angående fosterfördrivande, så skall man nog vara medveten om att de flesta preparat som brukades ända in på 1800-talets första hälft var dödliga. MYCKET DÖDLIGA.
Ett exempel: Sävenbom; En ständigt grön upp till 4 yard hög buske av samma familj som cedern och enen, vars grenar och blad liknar den senare. Den luktar förfärligt illa, men hanbuskarna har gulgröna blommor och honorna blå bärkottar, vilka är vackra; Fungerar i små mängder som ett absolut säkert men mycket farligt abortmedel – bieffekterna, som i små doser är blodblandade kräkningar, kramper och i större förlamning.
6 droppar av extrakt eller olja är dödlig dos för alla. 5 gram av grentoppar är dosen för abort, vilket dock också ger livmoderkramp, smärtsam och omedelbar tarm och njurtömning samt kräkningar. Kan senare ge andnöd.

Betydligt enklare att smörja in hela vaginan med olivolja eller ättika (det ena avstötande, det andra spermadödande), och också i längden billigare. Dessutom lär det vara mindre smärtsamt för den stackars rollpersonen.

Orfeus - kan sin toxologi (och sin romarkunskap)

Tell

Hero
Re: Kärlek

eller ännu mer intressant: Som kroppen och psyket är uppbyggt, så är det till och med troligt att rollpersonen kommer att bli kär i sagda person.

Kommer han köpa rollpersonen fri?
Hur utvecklas förhållandet, och rollpersonens förhållande till de andra spelarnas karaktärer?