Fler kobolder!
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
Ja o! Vad "förtryckta" kobolderna är. Om man med kobolder menar unga oerfarna spelare, så är ju dom för f-n dom absolut vanligaste typen av spelare!! Och dom finns överallt och är väldigt väl representerade i alla möjliga rollspelstyper. Så dom är knappast en liten förtryckt grupp! Det är snarare så att dom få som spelar rollspel i övre åldrarna är dom utrotningshotade, för dom har oftast ett arbete, förhållande, antagligen barn etc. Så den lilla tid dom lyckas lägga ner på rollspel är väldigt sällsynt.
Det är alltid lättare att riva ner än att bygga upp. Kobolder är väldigt bra på att riva ner.
<hr></blockquote>
Kobolder (av BÅDA slagen) är förtryckta! Ok, de är kanske fler i antal och låter mer än många andra, men de trakaseras oftare och har inte lika bra förutsättningar att klara sig ute i den hårda världen. Rollspelare med längre erfarenhet (högre Level, alltså) tenderar att ta till storsläggan så fort någon antydan till kobold visar sig. Jag har själv klappat till en ansenlig mängd kobolder i mina dagar. Men nu är det slut med det. Från och med nu ska jag sträva efter att visa kobolderna den respekt de förtjänar (ja, de förtjänar respekt). Det är tingens rätta ordning att det är färre av de äldre och fler av de yngre. De äldre har ju erfarenheten medan de yngre har energin. Endast i harmonisk kombination kan BÅDA upphöjas.
Prisa Kurtulmak! Prisa Drakblodet!