Nekromanti För mäktig? Slagsmål?

Zarael

Veteran
hmm...ja...då var det ju det att ingen av oss orkade med eosn regler nån längre stund och Eon blev drakar och demoner i en eon värld istället...som vi förstog det var man tvungen att skriva ner sitt anfall på lappar innan man gjorde nåt och sen händer allting samtidigt. exempelvis om 2 personer väljer att anfalla varandra så träffar den som får mest initiativ eller så träffar båda och den som överlever vinner....men vi missförstog nog reglerna...jag hade gärna spelat eon med en sl som förstår reglerna och kan lära mig dom...speciellt dom där obegripliga magi reglerna

Zarael

Veteran
tja vad ska jag säga? en knappt mänsklig maktgalen nekromantiker, ett troll, en blodstörstig barbar med attitydproblem och en grodälskande pacifistisk forskare...att det blir slagsmål är nog oundvikligt

dock blev det väldigt roligt när forskaren snor min spelbook och lyckas skapa odöda grodor :p

Regmolar

Swashbuckler
tja vad ska jag säga? en knappt mänsklig maktgalen nekromantiker, ett troll, en blodstörstig barbar med attitydproblem och en grodälskande pacifistisk forskare...att det blir slagsmål är nog oundvikligt
Du kanske förstår varför jag själv gjorde de grundläggande karaktärskoncepten inför min nuvarande kampanj? ^^ Vi hade i slutet på första kampanjen (då jag spelledde) en sanarinekromantiker, en fet barbar, en misslespion (har jag för mig), en momolansk riddare och en drezinmagiker, med gravt bristande gruppdynamik och suspension of disbelief som följd.

Av off-skäl inte bråkade dock inte ens sanarin och drezinen med varandra - att ha ihjäl andras karaktärer räknas underförstått som riktigt dålig stil i min grupp, med tanke på du ändå har lagt ned någon mån av arbete på karaktären, och mina spelare är i gemen inte särskilt bråkiga.

dock blev det väldigt roligt när forskaren snor min spelbook och lyckas skapa odöda grodor :p
Vilket är den stora fördelen med osammanhängande grupper, även om jag tyvärr inte tycker att det ger nog utdelning i längden... men så tycker mina spelare egentligen är det är väldigt besvärligt med osammanhängande grupper, de också.

k7e9

Hero
Om man kör de grundläggande stridsreglerna och struntar i magi ett tag så är Eons regler inte speciellt svåra...
Övning ger färdighet, och är något oklart med reglerna kan man ju alltid fråga på forumet...