Hägerstrand
Tror fortfarande på 7WA
Jag tycker det du säger är bra. Det är mycket bättre om folk tänker på brödraskapet på ett annat sätt än hur de tänker på megakorparna, och faktiskt går till katedralen för att de vill det och inte för att de är rädda för represalier.Jag tror inte det är så mycket "fara" för att bli anklagad för kättare, för har man börjat gått den vägen finns inte oron kvar.
Men trots det är ju inkvisitionen en närvarande del i stadsbilden och folks medvetanden. ”De blodiga cellerna under katedralen” nämns som ett skäl till att man inte säger nej när Brödraskapet ber om hjälp.
Jag tror inte att befolkningen har en aning om vad en kättare är/gör, men de vet att inkvisitionen har carte blanche på att utreda dig om de får för sig att du är kättare - Därför kastar man inte Brödraskapets flygblad på marken. Det var ju inte på grund av oron för att råka vara sovietspion som man var försiktig under McCarthy-eran, utan för att man var orolig att en granne skulle se en göra något typiskt oamerikanskt som att lyssna på fel musik.