Nekromanti För mycket Cyber?

Electricall

Veteran
Jo jag har precix börjat med Neotech... Köpte boken (gillar det faktum att det bara behövs en bok som kostar typ 250 spänn... köpte också tärningar och karaktärspapper) så nu är jag all set men hur som helst, jag är nästan färdig med min första karaktär och undrar över en del saker.

1. Ska man ha någon måtta när det gäller implantat? Jag rullade en startsumma på 200,000 (fråga mig inte hur :gremsmile:) och har just nu köpt en oerhörd massa implantat... Ska man begränsa sig, är det ett problem? Min karaktärs föräldrar var väldigt beskyddande (vilket till slut inte gick så bra, men iaf) och spenderade en massa peningar på implantat och genmanipulation så han fick de bästa förutsättningarna. Själv är han ganska offensiv och smått galen (rullade pyroman som nackdel :gremlaugh:) och paranoid så han har inga problem med en HUD och så.

2. Hur... Nej vänta, nu kom jag på att jag redan listat ut hur färdigheterna funkar. weee.

3. Måste säga att jag gillar systemet. Jag körde D&D innan, fast numer är jag så trött på fantasy och jag gillar realismen i Neo. Too bad att det är så invecklat.

Tack för svar //Jonte

Koffe

Veteran
1. Ja, en övercybrad karaktär får en sjuhelvetes massa Psykos att börja med, och det är inte alltid särskilt kul. Förresaten så brukar det IMHO bli ganska tråkigt efter ett tag när allt som händer är att RP springer omkring och vapenrunkar överallt...

2. Nämen, va bra!

3. Ja, det är lockande till en början... men första gpången man testat en eldstrid med mpnga deltagare, mycket pansar och mycket automatvapen så tröttnar man. Det är SÅ jävla segt....

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Do cyborgs dreams of fu***d up sheep? ;)

"Ska man ha någon måtta när det gäller implantat?"

Bara beroende på hur galen du känner att du vill bli samt dina kontakter i den undre världen. Notera att alla implantat som är märkta med R kräver någon slags speciallicens och är således inte tillgängliga för gemene man. Alla som är noterade X kan du endast dräggla över och hoppas att en medlem från någon übrig militärstyrka dör vid dina fötter så du kan plocka implantaten från honom. Alla som är märkta C är generell sett beställningsvara och kostar således lite extra. Det finns en tabell kapitlet om Utrustning på sidan 280 om prisökningar för att handla dessa från svart börsen.

/Naug, gillar skumma övercybrade specialförband :gremwink:

Electricall

Veteran
hmmm... Men alltså, jag skaffade ju inte implantaten direkt, allihop, efter mina tre sysselsättningsperioder. De flesta har ju sett flera års användning. Varför skulle man få "psykos" för dom?

Hellectrician

Veteran
Alla typer av cyboost (läs cybernetik) som ändrar sinnena eller utseendet ger +1t6 psychokryss vid installation, och så gott som all cybernetik ändrar på det ena eller det andra (så när som DNC-nät/jack, energiaggregat + ett par till).

Så oavsett om de har ett par år på nacken så ska du ha dina rackarns p-kryss från början. Sen när man gör en rp, och inte vill att hon ska vara ett fradgande freak från början, så kan man vänta tills man nästan är klar och köpa bort p-kryss med terapitimmar (som antas vara spridda över flera år), ne ce pas?

EyeOfTwilight

Veteran
begänsa!

man bör defentivt begänsa cybertechen (och pengarna?) från början...annars får man skriva väldigt special gjorda äventyr och helt enkelt anpassa sig väldigt mycket. Bättre att låta RP kämpa till sig någon grej och gärna lite problematik med sakerna också...för att inte alla gör sig till en cyborg bara så där...

Jarl

Hero
köpa bort p-kryss med terapitimmar
aah... vad vore man i neotech utan terapi? Psykvården i neotech borde få dagens ros i flera veckor :gremsmile:

Electricall

Veteran
Re: begänsa!

Så, vilken typ av cybertech ska begränsas? jag antar att den typen som ökar nån av de nio huvudvärdena (förutom SYN och HÖR) eller gör en stor ändring, som t ex kameleont-hud?

Annars anser jag att man ska ha en anledning till att ens karaktär har (mycket) cybertech.

EyeOfTwilight

Veteran
Re: begänsa!

som sagt för mkt cybertech leder (skulle jag tro) till att man får göra ganska anpassande äventyr. Till exempel om en RP har grymt mycket stridsrelaterad cybertech måste man modifiera motståndet därefter, om man inte vill actionfilm stilen såklart :gremgrin:
Detta kan nog upplevas tråkigt av de andra spelarna om de hamnar i någon slags b-roll :gremconfused:
Det samma gäller pengar eller andra tillgångar. "Får vi 1.000 euro om vi knäpper oljemiljonären? Varför då? Jag har ju 1 milj på banken!"
Om man vill prova på att spela "cyberelit" går det ju bra att skriva ett äventyr med färdiga RP.