Nekromanti För mycket gudomligt ingripnande?

Ludwig

Veteran
Nu så har jag en spel grupp med två spelare. En utav dem är en välkänd Eyren (som är gladiator), den andra är en extemprotatör (något sådant som sysslar med effekter). Nu när "Effektmästaren" har valt sina effekter så kan jag inte motstå att ge han olika tips och idéer om hur han ska uttnjytta sina kunskaper för att antingen "förveka" eyrens motståndare eller stärka Eyren... Är detta att förstöra det roliga för dem och ta över själv? eller är det bara hjälp på traven?

Ps:
1: Varför har Jörgens EON sida en tumme ner i eon ringen som visar länkar?
2: Äventyrsbanken? Dog den eller är den "hackad"?

Marukusu

Hero
Läs "Svärdsspel i Hadarlon" om du inte vill tillåta gladiatorfighter med magi. Min handelsman magifuskade en fight en gång och blev schweinrik på köpet! HAHAHAAA!!!!

DarkMystic

Swordsman
Det kan bli roligt om han skulle ligga fel besvärjeleser på bruttan :gremlaugh:. Men annars skulle det nog gå bra. Ska nog testa det själv också.

/DarkMystic, för vem annars kastar darts på sina zombies?

Marukusu

Hero
Är detta att förstöra det roliga för dem och ta över själv? eller är det bara hjälp på traven?
Du skall göra som så att du slår dolda slag och skiter i vad resultatet blev, utan de misslyckas i alla fall. Oldest trick in the book.

/Marukusu som anser att SL har all rätt att avreagera sig på RP när han så önskar...

DarkMystic

Swordsman
Ge råd på tuffa grejer och undvik att ge dem massa powergamertips.

/DarkMystic, för vem tänker göra en provosorisk blödningsbesvärjelse?

Ludwig

Veteran
Tror att jag är missförstod.
Man kan säga att jag ger dom råd. som t.ex:
Magikern väljer sina effekter.
Jag säger ifall du tar den så kan du lägga den på motståndarens svärd medans bla bla...
Jag ger dem råd som jag skulle ha gjort som kanske är de rättta.

Låt de troende och inte de andra gudarna avgöra!

Men frågan står fortfarande obesvarad!
SKa jag verkligen ge dem råd och idéer???
Den frågan bör du snarare ställa till dem eller till dig själv. Om de gillar att du ger dem råd och rön och du finner att deras rollpersoner inte på så vis får ohållbart mycket makt i din äventyrskampanj så why not?

Ljusetsriddare - bara en spelledargud i mängden