Re: -Rollspel får hjärnan att explodera!
"D&D: Suger som rollspel, tycker det är alldeles för töntigt och överdrivet. Håller med helt och hållet den som tyckte att det är ett "George Bush spel". Det är ett rövarbaron-hänynslös-kapitalist spel Som bara går ut på att döda för dödandets skull, för att kunna bli bättre på att döda och sno offrens pengar. Samtidigt som det handlar om "Good vs Evil" yeah right. Spelet är en slags spegelbild av den "amerikanska drömmen" Då vilken liten människa (level 1a) som helst, alla har samma förutsätningar, ska kämpa och kämpa genom det regelsystem den nuvarande samhällsordningen har satt up så kan alla nå framgång och lycka" Antagligen är det George Bush och Illuminati som ligger bakom spelet för att hjärntvätta befolkningen, D&D fungerar bättre som bas för datorspel dock. I mina ögon är det ett DATA-spel och inte ett rollspel. K*K!"
När folk skriver så här så kallar jag dem för idioter. Folk får tilltalas av vad fan de vill, det skiter jag i. Men läs igenom citatet en gång till och fundera på om det verkligen är en clever snubbe som skrivit det?
- Vulf