Nekromanti För våra synders skull?

Cybot

Mest spelbar
Re: Greyhawk - The Movie? [ANT]

Fast igentligen så har D&D har alltid varit kopplad till Forgotten Realms, i alla fall i sinnena hos "allmänheten".

Pom

Swashbuckler
Nä! [OT]

Fast igentligen så har D&D har alltid varit kopplad till Forgotten Realms, i alla fall i sinnena hos "allmänheten".
"Alltid"? Argh! Greyhawk regerade i åratal trots att Gygax var så slö med nya äventyr. Så kom Dragonlance och AD&D tog ett kvantsprång. FR dök upp så småningom i Greenwoods artiklar i Dragon. -87 kom FR Boxed Set och var Greyhawk med en extra tiopotens i alla siffror, och ännu mer ohöljda kopior av jordiska kulturer. Men uppeggade av succen med parallella moduler och böcker från Dragonlance lanserades världen tungt och är idag rejält dominerande.

Cybot

Mest spelbar
Re: Nä! [OT]

Tja, då är väl jag en total newbie från 91 då (alltså då jag började med rollspel) och får redefiniera konceptet om tidsperioden "alltid" till "runt 13 år". :gremgrin:

Men frågar du nästan vilken jäkel på stan som helst så säger dom antingen "Dungeons & Dragons, är inte de de där som mördade den där killen", "Dungeons & dragons, va?" eller "D&D, Faerun och Forgotten Realms. Drows och sånt alltså".

Evil Peter

Hero
Re: ...och den var dessutom -bra- [NT]

har hört ryktesvägen att de 10 avsnitten som gjordes avbröts för att han som spelade ventrueprinsen dog
Kan inte hänvisa till någon direkt källa men Mark Frankel dog i en motorcykelolycka. Riktigt trist då serien var intressant, trots att den gjordes ganska mainstream.

Staffan

Myrmidon
Re: ...och den var dessutom -bra- [NT]

Minst två av huvudskådisarna i Kindred har sedermera dykt upp i Buffy och Angel: Brian Thompson (som spelar Brujah-ledaren Eddie) är Mästarens hejduk Luke i piloten till Buffy samt den blåa demonen The Judge i mitten av säsong 2, och bruden som spelar furstens släkting som blir vampyriserad av Brujah är Wesleys flickvän ett tag i Angel.

Pom

Swashbuckler

Men frågar du nästan vilken jäkel på stan som helst så säger dom antingen "Dungeons & Dragons, är inte de de där som mördade den där killen", "Dungeons & dragons, va?" eller "D&D, Faerun och Forgotten Realms. Drows och sånt alltså".
Hm, jag har mest stött på "Jaså, Drakar & Demoner", och förstås en hel del varianter på ditt alternativ 2.
Men jag tvivlar inte på att du har rätt, särskild bland ivriga datorspelare.

Pom

Swashbuckler
Re: Dung & Drag

Dock finns det ju redan en TV-serie som var baserad på ett - Vampire the Masquerade
Så fanns det ju tecknade Dungeons & Dragons -TV-serien.

Bubblare: Underworld, Skattkammarplaneten.

Rosen

Myrmidon

Men frågar du nästan vilken jäkel på stan som helst så säger dom antingen // "D&D, Faerun och Forgotten Realms. Drows och sånt alltså".

Du umgås nog med andra jäklar på stan än jag... När Forgotten Realms kom var Greyhawk ungefär lika inarbetad som spelvärld till AD&D som Ereb var till DoD, och jag kände rätt många som inte spelade i FR för att det var fel ställe. Många av dem lirar förvisso inte längre, men brukar fortfarande tycka att ett gammalt scenario i FR-setting per definition inte är något "klassiskt" äventyr.

--
Åke

Bombu

Hero

. Drows och sånt alltså
Drows dök upp först i Greyhawk. Vem kommer inte ihåg Eclavdra, drow cleric i against the giants.

Hela conceptet med en god drow fanns faktiskt också med i Greyhawk, i Vault of the Drow, en liten NG drow snubbe som satt nere i lolth templet.

/Bombu

Ulfgeir

Swashbuckler
Det kanske är en anti D&D-konspiration för att krossa Wizards? Ta reda på sponsorernas namn!
Du menar att det skulle vara White Wolf som insett att tiden sprungit ifrån dem och att de är på väg att förpassas till föredettingar? =^_^=

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Det finns en replik med speltermer!

Nu minns jag inte då jag helst vill förtänga, men nån av de onda bossarna säger en gång "You're just a low-level mage. You're expendible". Alternativt är det "She's" istället för you're, eller så säger personen expendible före low-level. Jag minns som sagt inte så noga, och jag vill det inte heller.

Pom

Swashbuckler
Re: Det finns en replik med speltermer!

Nu minns jag inte då jag helst vill förtänga, men nån av de onda bossarna säger en gång "You're just a low-level mage. You're expendible". Alternativt är det "She's" istället för you're, eller så säger personen expendible före low-level. Jag minns som sagt inte så noga, och jag vill det inte heller.
Aha! Hm. Skam att säga så stör repliken inte mig. "Low-level" är ju fullt möjligt att säga i hierarkiska sammanhang, även om det här faktiskt är en spelterm som jag missat.

Foggmock

Myrmidon
Re: Det finns en replik med speltermer!

Jo, de åsyftar ju inte på att hon har levlat lite (vilket hon antagligen har då hon inte kastar så mycket magi och alltså inte har plats för så många förberedda formler), men jag tycker det låter så roligt. Vilket iofs jävligt mycket i filmen gör...

Insignia

Swashbuckler
Fel person

nån av de onda bossarna säger en gång "You're just a low-level mage. You're expendible"
Det var faktiskt hjälten som sade det, för att förklara varför flickan också var i fara fast hon hörde till magikerna.
Okej, jag erkänner, jag har sett den två gånger :gremblush: