Tack för tipset. Kollade upp det nu. Är det att betrakta som enklare än Fantasy! ?Peter;n304546 said:Har du tittat på Hjältarnas Tid?
Det har jag lite svårt att avgöra. Väldigt enkla regler iaf.KarlXII;n304555 said:Tack för tipset. Kollade upp det nu. Är det att betrakta som enklare än Fantasy! ?
Mannen i skogen;n304771 said:Har inte provat SÄ än, men det jag tycker den har som styrkor som barnrollspel är:
- mycket generös med olika spelbara raser och sysslor
- helt illustrerad utrustningslista
- inga problem kräver våld, och våld är bokstavligen den sista utvägen, vilket innebär att alla icke våldsamma handlingar utförs först i en handingsrunda
- spelarna behöver bara kunna räkna till 10
Hej jag kör The Black Hack med mina kids 12 och 14. Vi har även spelat Symbarum och Mutant genlab Alpaha och ska ge oss på Coriolis. Vi började med och då var dom 9 & 12 år. Innan dess körde vi Morwhale. Jag körde väldigt barnanpassat i början man får ta bort sånt man känner är lite läskigt och kanske lite våldsamt. Göra det mera sagolikt. Sedan så får man i början köra korta sessioner då barn har lite kort koncentrationsförmåga.KarlXII;n304514 said:Har en 7-åring som jag vill börja introducera till rollspel och har beställt sagospelet Äventyr som är gjort just för barn men undrar om Fantasy! kan vara nästa steg och kanske redan nu ?