För det första så kom min första version av Fabeljazz innan dogmatävlingen ens var påtänkt.
För det andra var det väl inget hinder för övriga deltagare att prata om sina projekt på forumet först? Jag har faktiskt postat
ett inlägg om det som skulle bli Regndrömmar också, men det tycks alla ha glömt bort.
För det tredje, som någon redan påpekat: möjligheten att göra light-versioner av redan existerande projekt tycker jag ska finnas kvar. Om någon hade gjort en version av Staden som dogmaspel (vilket jag trodde var på gång, annars hade jag nog gjort det själv, istället för både Fabeljazz och Regndrömmar), vad hade du sagt då? Det hade ju egentligen räckt att kapa lite material direkt från wikin, lägga till något av Kvantes regelsystem och så hade det varit klart.
För det fjärde så har du nog svårt att hävda att Fabeljazz inte
klarar sig på två A4: de där diskussionstrådarna är ju ganska reduntanta när den slutgiltiga versionen (dogmaversionen) har kommit.
Men visst, inte tycker jag Fabeljazz är förtjänt av något designpris, långt därifrån. Det är rätt stor chans att jag kommer att rösta på Aska till Aska i den kategorin (inte för att det spelar någon roll).
(Och om du tycker jag var onödigt aggressiv i min kritik så ber jag om ursäkt.)
Avslutningsvis, två saker: dels skriver jag det här som ett samlat svar på flera inlägg, och därför är det lite ofokuserat. Och dels kanske man bör betona själva
tävlingsmomentet lite mindre? Det är ju inte tävlingen som är det viktiga.
/Dimfrost