Jag tycker alla borde göra reklam istället.
"Jag anser att till nästa dogmaautmaning(om såda kommer) så en ny regel införskaffas;
Bidragen får inte disskuteras utförligt innan veckan utmaningen utlyses ... "
Jag tror inte en sådan regel skulle fungera, dessutom så har vi det som Quadrante skrev; den största marknadsföringen sker ju redan när man ser vem som har skrivit rollspelet. Jag börjar faktiskt nästan bli lite illa till mods över hur lite jag behöver anstränga mig för att jag ska få oförtjänt mycket positiv respons. Bara för att jag är "Rising".
Ärligt talat, jag har iofs inte kollat igenom alla era dogmarollspel ännu, men de projekt som jag hade på gång var på sina håll rena gödslet jämfört med de finurliga titlar som faktiskt blev färdiga i tid. Det är för mycket personkult på forumet.
Så om man tar bort reklammöjligheterna tror jag att upphovsmannen tjänar ännu mer på att vara känd. Det är bättre om alla, i god tid, får möjligheten att presentera sina koncept precis som fabeljazz gjorde. Nu kom nästan alla dogmarollspel på en gång, men till nästa år så har alla god tid på sig att profilera sina projekt.
Jag tycker det är okej med rollspelsgroupies, jag är själv en sådan, faktiskt (för "Tokiga Landet", bl.a) men någon personkult är inte kul.
Då det inte är realistiskt att anordna tävlingen anonymt så tror jag det blir rättvisast om alla får marknadsföra sina projekt bäst de kan.
(Alltså, jag är egentligen inte intresserad av någon som gör "reklam" för sitt rollspel, men det vore praktiskt att kunna informera sig om spelen innan de alla dimper ner ungefär samtidigt och man har svårt att skilja dem åt.)
/Rising