Jag skulle säga att problemet uppstår varje gång någon ber om något tips på spel, frågar vilket spel som har bäst [vad som helst] eller funkar bäst för [vad som helst]. Men det är inte bara här på forumet utan överallt där nördar och ffa spelskapare interagerar. Det gör att man inte tar något tips på allvar eftersom det är en stor risk att det mest är reklam. Är spelet relevant för frågan är det såklart okej, men det är långt ifrån regeln.Frågan är väl hur vanligt detta egentligen är? För egen del så är den här tråden betydligt mer störande (och pinsam) och jag skulle hellre förbjuda den
Tycker det är betydligt vanligare hos fanboys än spelmakare.Jag skulle säga att problemet uppstår varje gång någon ber om något tips på spel, frågar vilket spel som har bäst [vad som helst] eller funkar bäst för [vad som helst]. Men det är inte bara här på forumet utan överallt där nördar och ffa spelskapare interagerar. Det gör att man inte tar något tips på allvar eftersom det är en stor risk att det mest är reklam. Är spelet relevant för frågan är det såklart okej, men det är långt ifrån regeln.
Inte om det inte bryter mot forumsreglerna. Det är ju det OP vill, att sätta detta som forumsregel. Då kan man anmäla inlägg som bryter mot den.Om det är något på forumet man inte tycker om är det väl bara att anmäla inlägget?
Håller med, fast jag skulle inte använda ordet oförskämt. Dock är ju ett tips om spel X mer värt när det kommer från någon som spelar spelet än från någon som gjort det, och på samma tangent så är åsikter om ett spel från någon som spelar det mer intressanta än från någon som lagt 10 minuter på det.Jag tycker inte det ska finnas några regler mot det här. Personligen tycker jag att det är oförskämt att promota sig själv överhuvudtaget. Men det måste man ju göra om man säljer saker, så jag tycker det är svårt för när jag själv gör det skäms jag, när andra gör det skäms jag. Men det ska ju ingen annan ta hänsyn till. Det enda fall där jag tycker det är ett problem är när nybörjare eller föräldrar till spelsugna barn kommer in här eller på facebook och frågar om råd och översköljs av så många förslag så att det blir omöjligt att sortera. Nej, Burning Wheel är faktiskt inget bra nybörjarspel. Ja, Traveler kan hackas så det passar barn som vill spela Sagan om Ringen. Men det är ett för jävla dåligt tips.
Och vi som kanske låter som sura forumsstofiler kanske inte formulerar oss så bra utan är mest lite överraskade över att det här togs upp som ett problem. För jag vill absolut inte vara en källa till att Magnus Seter får oroliga meddelanden.Krasst sett ser jag hellre att 10 sura forumsstofiler ragequittar än att en enda nykomling väljer att inte prata om sitt hjärtebarn för att det verkar vara förbjudet.
Jag kan tänka mig att denna tråda hade fått en annan utveckling om den pitchats som "jag tycker att det vore bra om vi kunde ha mer relevanta tips" istället för vinkeln "förbjud tips".en källa till att Magnus Seter får oroliga meddelanden.