Rising
Vila i frid
I de flesta genrer av böcker/filmer så finns det ett par repliker som blivit typiska genrekonventioner; de återkommer gång på gång och hör liksom ihop med deras respektive genre. Ett par av dem låter skitbra när man spelar rollspel också, men några skulle jag faktiskt bli galen om jag hörde runt ett rollspelsbord.
Såsom i fantasy när någon frågar något i stil med "när skall jag använda X?" eller "hur skall jag veta vem som är X?" eller liknande och får svaret:
"Det kommer du att veta när tiden är inne."
Graaaaah!!!
Eller såsom i actiongenren när skurken sagt något nesligt och en av huvudpersonerna blir förgrymmad och går fram för att skjuta/spöa honom, men blir hindrad av den duktiga, välkammade sidekicken som säger:
"Han är inte värd det."
Graaaaaah!!!
Finns det några ni blir galna på?
Såsom i fantasy när någon frågar något i stil med "när skall jag använda X?" eller "hur skall jag veta vem som är X?" eller liknande och får svaret:
"Det kommer du att veta när tiden är inne."
Graaaaah!!!
Eller såsom i actiongenren när skurken sagt något nesligt och en av huvudpersonerna blir förgrymmad och går fram för att skjuta/spöa honom, men blir hindrad av den duktiga, välkammade sidekicken som säger:
"Han är inte värd det."
Graaaaaah!!!
Finns det några ni blir galna på?