Nekromanti Fördelar med att vara singel

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Just nu skulle jag verkligen behöva höra alla fördelar med att vara singel kontra att vara i ett förhållande.

Allt ni kan ge mig hjälper :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
BMOC said:
Just nu skulle jag verkligen behöva höra alla fördelar med att vara singel kontra att vara i ett förhållande.

Allt ni kan ge mig hjälper :gremsmile:
Du behöver inte höra ett "va?" så fort du försöker prata med andra deltagare när du spelar online.

När du ska handla mat behöverdu inte fundera på om din partner kan äta det.

Du behöver inte vakna av att din partner plingar på dörren och vill bli insläppt på morgonen efter en golf-/löprunda.

Ok, om man inte har en sambo så kanske man inte har dessa problem, men det var så länge sen jag var singel så jag har blivit assimilerad..

God45

#PrayersForBahakan
Dejta är skitjobbigt. Men man slipper hantera folks bullshit om man inte känner för det.

Man får en massa ledig tid man kan vara för sig själv eller hitta på vad man vill. Men man kommer spendera en stor del av den till att dricka kraftigt och ångra sig.

Du kan stöta på vem du vill. Men de flesta av dem kommer avvisa dig.

Du kommer gå ut mer för att ragga. Men du måste dansa och all musik har blivit fruktansvärd nuförtiden. Dubstep liksom, va fan är det?!

Ond bråd död

Swashbuckler
Det bästa är väl att man inte har nån som stör en hela tiden. Kanske är det bara jag som blir helt tokig på att ha nån annan i lägenheten hela tiden, även om personen sitter helt tyst vid sin dator, men visst är det skönt att få vara ifred?

Sen kan man själv avgöra när det är nödvändigt att städa (aldrig) eller vad man ska laga för mat. Är egentligen grymt skönt att inte behöva anpassa sig efter nån annan människa hela tiden.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Utifrån mig själv, då:

Jag gillar att kunna spendera 100% av min lediga tid på mig själv. Mina rollspelsprojekt, mina TV-spel.

När jag lagar mat behöver jag inte ta hänsyn till vad någon annan gillar, är sugen på, eller är allergisk mot.

Jag kan köpa de möbler och liknande jag vill, och inreda mitt hem efter helt eget huvud. Om jag vill att hela mitt vardagsrum ska vara en enda stor nördhörna behöver jag inte anpassa mig till någon annans smak i frågan.

När jag varit i ett förhållande har jag varit en ganska dålig pojkvän. Jag blir lätt ganska neurotisk, får för mig att jag gör fel om allt, samtidigt som jag ofta misslyckats totalt med att fånga upp i efterhand rätt uppenbara signaler. Plus vansinniga idéer av typen "hen är bara tillsammans med mig för att hen tycker synd om mig" som uppenbart är falska men ändå äter på en. Allt det slipper jag.

Jag kan sitta uppe precis hur länge jag vill, och tycker att jag orkar, och behöver inte anpassa mig till någon annans dygnsrytm. Jag kan också kliva upp hur tidigt jag vill.

Så tänker jag. Och försöker intala mig. Sommaren är som alltid en jävligt dryg tid för mig när jag är singel; lyckliga par finns tammefasen överallt och då är det svårt att undvika tankar om hur trevligt det hade varit att ha någon att krama...

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Så tänker jag. Och försöker intala mig. Sommaren är som alltid en jävligt dryg tid för mig när jag är singel; lyckliga par finns tammefasen överallt och då är det svårt att undvika tankar om hur trevligt det hade varit att ha någon att krama...
Jag har inte stött på ett enda lyckligt par här i min lägenhet!

Übereil, det hade varit trevligt eftersom det som sämst hade inneburit att jag fått besök

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ooh jag kan göra min korvpasta när jag vill!
Och jag slipper äta unken lax 2-3 dagar i veckan!

Och får se på tre filmer på en kväll om jag känner för det, Filmklubben nu jävlar!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
BMOC said:
Ooh jag kan göra min korvpasta när jag vill!
Och jag slipper äta unken lax 2-3 dagar i veckan!

Och får se på tre filmer på en kväll om jag känner för det, Filmklubben nu jävlar!
Det är rätta takter!

Ska jag tolka det här som att du är relativt nybliven medlem i klubben, alltså? Och då menar jag singelklubben, inte filmklubben =)

shaithan

Warrior
Ja nu har jag läst en del inlägg om att det är bra att vara singel. Men här kommer ett som är con förhållande hehe. En förde med att vara i. Ett förhållande är att man vet att oavsett om ma är arg ledsen orolig så har ma en partner som kan hjälpa en genom all problem som livet kastar åt ens håll.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ikväll stog det klart att mitt 7 år långa förhållande är till ändå. Av dessa 7 år har vi bott tillsammans i 6 år.

Av en slump halkade vi in på vissa frågor om framtiden och plötsligt stod det klart för oss att vi diffar fullständigt vad gäller hur vi vill att resten av våra liv ska te sig.

Jag ville försöka hitta kompromisser (trad. man = lösningsinriktad) medan hon inte är bekväm med att kompromissa med vem hon är.

Går inte att säga att någon har fel eller rätt antar jag, men just nu är jag världens mest underskattade pojkvän tycker jag själv :gremwink:

EDIT: Alltså, nu lät det som vi aldrig pratat om vår framtid men vid just det här tillfället dök det upp nya scenarion liksom, sånt vi inte pratat om innan.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Men vafan skulle du skriva det där för?!

Det var ju typ exakt ganska precis vad jag inte ville höra!

Nåja, du är förlåten :gremwink:

Ond bråd död

Swashbuckler
Übereil said:
krank said:
Jag har inte stött på ett enda lyckligt par här i min lägenhet!

Übereil, det hade varit trevligt eftersom det som sämst hade inneburit att jag fått besök
Lol. Bäst att inte lämna lägenheten.

Ond bråd död

Swashbuckler
BMOC said:
Ikväll stog det klart att mitt 7 år långa förhållande är till ändå. Av dessa 7 år har vi bott tillsammans i 6 år.

Av en slump halkade vi in på vissa frågor om framtiden och plötsligt stod det klart för oss att vi diffar fullständigt vad gäller hur vi vill att resten av våra liv ska te sig.

Jag ville försöka hitta kompromisser (trad. man = lösningsinriktad) medan hon inte är bekväm med att kompromissa med vem hon är.

Går inte att säga att någon har fel eller rätt antar jag, men just nu är jag världens mest underskattade pojkvän tycker jag själv :gremwink:

EDIT: Alltså, nu lät det som vi aldrig pratat om vår framtid men vid just det här tillfället dök det upp nya scenarion liksom, sånt vi inte pratat om innan.
Tråkigt att höra, BMOC. Men det är bättre att vara singel än i ett förhållande som kräver för mycket kompromisser.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dragonborn said:
Ja nu har jag läst en del inlägg om att det är bra att vara singel. Men här kommer ett som är con förhållande hehe. En förde med att vara i. Ett förhållande är att man vet att oavsett om ma är arg ledsen orolig så har ma en partner som kan hjälpa en genom all problem som livet kastar åt ens håll.

Vad avser fördelarna så kommer du nog inte njuta av dem riktigt än, du har lite separationsångest att komma över först, men:

Du kan göra vad du vill, när du vill. Det är nästan oslagbart.

Radioaktiv

Hero
Pros med att vara singel:

Tid. All tid du har kan du disponera med precis hur du vill! (Hm, räkna inte in oviktiga saker som jobb i detta).

Ingen klagar på att dina hobbies är töntiga eller tidskrävande, ingen som klagar över att man väljer att inte spendera tid med dem istället för said hobby.

Ingen klagar över vilken musik man känner för att spela alldeles för högt en söndagmorron. Eller att man vill lyssna på samma platta för femtielfte gången samma vecka.

Ingen klagar över att man vill spela rollspel hela natten fastän de har skola/jobb nästa dag.

Ingen stör när man själv har hemarbete.

Ingen har något jobbigt litet djur man inte själv valt att skaffa.