Re: Min morfars hysteriska fördommar
Din morfar... Ja, jag har bara en sak att säga. Din morfar äger, världens coolaste snubbe. Låter som en vresig dvärg som mumlar och snäser åt allt, eller en redneck-gubbe från "the south" som gapar efter färgade, spottar tuggtobak och viftar glatt med sin hagelbössa och endast älskar alla sina fördomar. Din morfar äger verkligen, snacka om att den grejen vore en av de roligaste filmkaraktärerna i världen - snacka om komedi!
Måste dra ngra av en av mina polares nästan lika "roliga" farfar:
Mannen var från de nordligaste delarna av skåne, och lyckades flytta till stockholm.. och med sig hade han alla sina fördomar i bagaget och sitt ökända sinne för humor.
En av bedrifterna var när han fick en färgad ung man sänd till sig från hemtjänst.
Den snälle unge mannen skall gå och handla in mat. Farfadern går fram snällt och ger honom ett paraply då det regnar ute. men sedan med kommentaren; "Så färgen inte rinner av dig".
En annan av hans bedrifter var under hans charterresa till ryssland med en massa andra pensionärer som skulle göra allt i grupp. Under resans gång hade han lyckats påpeka allas ras, vikt, hårlöshet, rynkor, åsikter, musiksmak och vad de valde att äta och blivit ovän med exakt hela resgruppen.
Alla hans skämt bestod i att förudmjuka folk så mkt det gick, men så fort ngn annan gjorde ngt var han sur i runt 2 år.
Men det värsta han visste, kvinnosport, en jul hos min vän hade ett stort gräl utbrutit på grand av farfaderns åsikter om kvinnoboxning kommit fram, då detta var helt smaklöst enligt honom.
Om andra grannar, då han bodde i radhus, förde oväsen kunde han gå och knacka på dörren för att skälla i timtal.
Men sedan så gick det inte att vistas i hans lägenhet när den gamle mannen såg på tv'n. Pga risken för öronskador.
Det är kul med gammalt folk, de har så mycket fördomar - fast de påstår att de inte har... De älskar att skälla ut, eller förudmjuka allt och alla, men minsta lilla mot dem och det är som om man försökt skjuta dem eller något...
Man borde göra en 5timmars komedi-rulle om fördomsfulla, griniga pensionärer.