Re:Wait, wait, wait...
Alltså, jag har tänkt...
Det att det låter oroande, men jag har försökt göra det. Nå,
Hakanlo säger något vettigt och det är att namnet faktiskt betyder något, att det föder ansvar, förtroende osv. Då tänker jag att Rollspelsakademin, Sveriges rollspelsförbund och sådant inte är alls så passande. Precis som han säger, så är vi ju inte detta. Alltså, ett sådant namn skulle vara missvisande.
Det skulle dessutom vara fel av den anledningen att vi inte bara kan välja namn utifrån det här priset. Vi måste tänka på att det här namnet kommer att vara vårat namn i alla andra sammanhang. Det kommer att vara vårat namn även när vi inte delar ut rollspelspris på GothCon.
Och vart tog det här med Rollspel.nu-stödet vägen - det är väl vår första prio före alla pris och stojgrejer? Det var väl för att verka inom och med Rollspel.nu som den här föreningen uppstod: "Vi vill stödja sidan, se till att vi berättigar vår hosting". Osv. Vart tog det vägen i den här namngrejen? Borde vi inte utgå från den aspekten först och främst, innan allt annat?
Det är i alla fall frågor jag ställer mig själv, trots att jag petat in en lunta namn där jag själv glömt bort det här.
/
solvebring som tycker att namnprojektet sprungit iväg lite, inte minst med honom själv.