Nekromanti Föreningen WRNU kanske inte behöver synas i "Senaste inlägg", eller?

RasmusL

Champion
Inget stort problem och endast ett som dyker upp då och då men i och med att det funkar för andra underforum så kanske det är vettigt att ha "Föreningen WRNU" borta från "Senaste inlägg"?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Syns den för alla då? Eller bara för de som är medlemmar i användargruppen »Föreningen WRNU«?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tror att föreningsforumet syns för alla, men att styrelseforumet bara syns för de som ligger med i föreningsgruppen (så brukade det i alla fall vara =).

Lustigt nog brukar den här frågan komma upp en gång om året vid årsmötestiden och sen aldrig igen =D

Tidigare har jag upplevt det som att inställningen varit "det är ett kortvarigt problem för de som inte är intresserade, och ger föreningen lite exponering så det får vara som det är".

Cissi

Up to no good.
Det syns för alla men för att citera ett citat "det är ett kortvarigt problem för de som inte är intresserade, och ger föreningen lite exponering så det får vara som det är". :)

RasmusL

Champion
Rymdhamster;n229282 said:
"det är ett kortvarigt problem för de som inte är intresserade, och ger föreningen lite exponering så det får vara som det är".

Så är det ju :) Kan dock tycka att det är sådär halvintressant med en massa verksamhetsberättelser och stadgar och grejer för en förening jag inte är delaktig i. Hade det varit en eller ett par trådar (typ som ett varulvsspel! ;) ) så hade det inte ens varit ett "litet problem", nu när det konstant är 4-6 av senaste inlägg så klättrar det i min bok tillräckligt högt för att jag ska bekymra mig att fråga om vad tanken bakom det är :)

anth

Vetefan
RasmusL;n229289 said:
Så är det ju :) Kan dock tycka att det är sådär halvintressant med en massa verksamhetsberättelser och stadgar och grejer för en förening jag inte är delaktig i. Hade det varit en eller ett par trådar (typ som ett varulvsspel! ;) ) så hade det inte ens varit ett "litet problem", nu när det konstant är 4-6 av senaste inlägg så klättrar det i min bok tillräckligt högt för att jag ska bekymra mig att fråga om vad tanken bakom det är :)
Om du tycker om rollspel.nu (vilket jag hoppas att du gör med tanke på att du har skrivit 3000 inlägg här de senaste 2 åren) så kan du visa ditt stöd för sajten genom att gå med i föreningen.
Och om du är med i föreningen är du intresserad av vad som sägs på föreningens årsmöte.
:)

RasmusL

Champion
anth;n229292 said:
Om du tycker om rollspel.nu (vilket jag hoppas att du gör med tanke på att du har skrivit 3000 inlägg här de senaste 2 åren) så kan du visa ditt stöd för sajten genom att gå med i föreningen.
Och om du är med i föreningen är du intresserad av vad som sägs på föreningens årsmöte.
:)

Hehe... Hur trasslar jag mig ur det här nu då..?

OFF TOPIC! OFF TOPIC!!!

;)

Makaron

Veteran
Jag kan ifs instämma lite med Rasmus, det vore trevligt om inte fliken "det senaste" flödade över av ett årsmöte. Vill man ändå exponera föreningen, så löses detta lättast genom att lägga upp en kallelse till årsmöte sisådär en vecka i förväg i någon allmän del av forumet (och man besparar mig säkert två knapptryckningar, lite extra skrollande och några megabyte nerladdat :p )

Vimes

Sillkung
Med tanke på att föreningen sedan länge inte har någon som helst betydelse för forumet bör den förstås inte synas i senaste inlägg/trådar heller. Det är helt glasklart, kortvarigt problem eller inte.

2097

deleta mitt konto tack
Varför är det vissa trådar som inte syns där? Som Jockes ASE-tråd.
Vissa rollspelstrådar syns inte medan nördgrejer som typ Brahms senaste hits står där

RasmusL

Champion
2097;n229451 said:
Vissa rollspelstrådar syns inte medan nördgrejer som typ Brahms senaste hits står där
Var är ASE-tråden!? Vill läsa!!!

RasmusL

Champion
2097;n229451 said:

Ajustja, hittade, det är någon forum-bugg som gör att trådar äldre än X inte visas i senaste...

CapnZapp

Myrmidon
Om det är åsrmöte-trådarna detta handlar om, är min åsikt att jag har svårt att klandra WRNU för att de låter WRNu-trådar förbli synliga, koppling eller icke koppling.