Nekromanti Föreningslokal?

Lambi

Swordsman
Vi i föreningen (bara jag och Anders Åstrand som hänger här av det gänget, även om vi försöker värva flerhar diskuterat/images/icons/smile.gif) har diskuterat möjligheter till spellokal...

Vi har det i och försig ganska bra, vi har nästan alltid någonstans att vara, dvs hemma hos någon... Fast känslan att det vore skoj att sitta nedklämd i en källare med stearinljus finns alltid...

Fördelen med att vara hemma hos någon är exempelvis Kaffetillgången.. det finns alltid bryggare (utom hos Erik... fy erik!! /images/icons/tonguea.gif) och kylskåp och dyl...

Hur får man tag i en lokal... Via Sverok?
Vad kostar den att ha? Gratis? Del av sverok-bidraget?
Hur lätt är det att få tag i en lokal? Slänger dom en på alla som vill eller får man jaga folk och fä med skärbrännare innan de KANSKE reagerar och häver ur sig ett 'får se...'

Vad är folks erfarenheter med föreningslokaler?

ps. Om ngn skulle få för sig att undra varför jag för tillfället är aktiv överallt och postar som en galning så beror det på att det är tentaperiod i skolan och jag sitter hemma och BORDE plugga... jag tar mig bara lite "välförtjänta" pauser och studerar rollspelandets ädla konst... så det så /images/icons/clever.gif

Wolfmaster

Warrior
Jag vet att man inte ska vara negativ, men tyvärr måste jag meddela att vår kommun....dvs Ronneby Kommun är totalt ointreserrade med att hjälpa om med en föreningeslokal, eftersom vi inte spelar fotboll...
De skulle eventuellt kunna tänka sig att ställa upp med ett litet hyresbidra, typ max halva hyra men dock max 6 000 kr på ett år......

Däremot så vet jag att det finns kommuner som är jätte bra...typ Staffanstoprs kommun eller nåt sånt, känner sen kille som varit med i en förening där, de behövde bara i stort sett säga till kommunen att de fanns så kastade de en kanonbra lokal på dom....

Så det är nog väldigt olika, så jag rekommenderar att du tar komtakt med din kommun och kollar med dom, har ni tur så kanske det löser sig utan problem......

[H2O]

Veteran
Skulle tro att det är ganska mycket upp till varje kommun.
Vår förening söker också föreningslokal, men kommunen skickar mest runt oss. När vi väl fått tag på rätt personr får vi reda på att "det är dyrt". Riktigt svinigt dyrt.

Så vi har börjat hyra skollokaler för varje tillfälle, kostar typ 50 kr / tillfälle. Betydligt bättre för vår budget.

Wolfmaster

Warrior
Så vi har börjat hyra skollokaler för varje tillfälle, kostar typ 50 kr / tillfälle. Betydligt bättre för vår budget.

Är ju faktiskt ett sätt som funkar.....

Enda nackdelen som jag ser är att vi till exempel kör en hel del olika kampanjer, däribland AD&D 2:ed o det är en himmla massa böcker, Alla Complete böcker, Encyclopedia Magica m.m. så för oss är tanken med en lokal att man ska kunna ha en massa prylar där, och att man ska kunna dra dit när som helst.....

Men det beror ju lite på vilka förutsättningar man har....