För att slippa några tärningsslag och uppdelning av Stridstärningar i Anfall och Försvar har jag följande förslag:
Initiativ baseras på Motorik. Högst börjar osv. Möjligtvis slår man 1t6+motorik... (kanske varje runda?)
Anfallaren väljer mål och slår alla Stridstärningar inkl vapenmodifikation. Försvararen slår också alla sina Stridstärningar (sköldens modifikation måste nog sänkas till +1).
Segermarginalen blir skadan (eller möjligtvis 1t6+segermarginal för lite snabbare strider?)
Om man slåss mot fler motståndare så får man -1 på försvar per motståndare utöver den första.
Anfallet sker innan försvaret, så om anfallaren skadar eller dödar motståndaren påverkar detta motanfallet som kommer sedan.
Vad sägs om detta? Blir det för bra att vara anfallare? Blir det för lätt att vara försvarare? Blir det tråkiga och långa strider? För lätt att slåss mot fler motståndare?
Initiativ baseras på Motorik. Högst börjar osv. Möjligtvis slår man 1t6+motorik... (kanske varje runda?)
Anfallaren väljer mål och slår alla Stridstärningar inkl vapenmodifikation. Försvararen slår också alla sina Stridstärningar (sköldens modifikation måste nog sänkas till +1).
Segermarginalen blir skadan (eller möjligtvis 1t6+segermarginal för lite snabbare strider?)
Om man slåss mot fler motståndare så får man -1 på försvar per motståndare utöver den första.
Anfallet sker innan försvaret, så om anfallaren skadar eller dödar motståndaren påverkar detta motanfallet som kommer sedan.
Vad sägs om detta? Blir det för bra att vara anfallare? Blir det för lätt att vara försvarare? Blir det tråkiga och långa strider? För lätt att slåss mot fler motståndare?