Nekromanti Föreslå ett rollspel utifrån bilderna!

Storuggla

Champion
Jag vill spela ett rollspel inspirerat och baserat på dessa bilder, ert jobb är att hitta det och sälja in det. Kör!

Storuggla, gärna med gobbos

Botulf

Hero
Egentligen känner jag inte till något spel med rent Mesopotamien som tema (fast skulle förvåna om det finns någon modul till AD&D, GURPS eller dylikt).
Men jag tolkar bilderna som en babylonsk-egytisk Sword&Sandal tema med lite eller inga fantasyinslag? Och från den utgångspunkten känns det svårt. Närmaste förslag:

Conan RPG - antagligen inget svårt att något sådant som bilder indikerar: värld med människor i centrum, schysst stämning och med sitt tema på arkaiska protoversioner av vår världs forntida kulturer så tycker jag att det säkerligen skulle funka. Men det blir ochså inte serverat på silverfat.

Dimfrost

Special Circumstances
In a Wicked Age. Det är mesopotamiskt och obegripligt och väldigt bra när man väl spelar det. Vetefan om det går att få tag på dock. Och gobbos får man bidra med själv.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Dimfrost said:
In a Wicked Age. [...] Vetefan om det går att få tag på dock.
Pynta för pdf:en och skriv ut. Med tanke på hur kort det är så finns det inte så mycket att gnälla över. Tror inte det är hopplöst att få tag på den i tryck heller.

Storuggla

Champion
DeBracy said:
Dimfrost said:
Pynta för pdf:en och skriv ut. Med tanke på hur kort det är så finns det inte så mycket att gnälla över. Tror inte det är hopplöst att få tag på den i tryck heller.
In A Wicked Age vore antagligen jättebäst, om jag inte hyste agg mot det då Hr. Utl. Baker tagit mina pengar och sedan struntat i att ge mig en produkt och sedan skitit i att svara på mina mail om saken.
Dock har jag pdfen och har läst igenom den. Hade jag förstått reglerna hade jag kanske hållit med er.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det ser ut som det halvfärdiga Okeanos som jag har liggande på datorn sedan två år.

Dimfrost

Special Circumstances
Storuggla said:
DeBracy said:
Dimfrost said:
In A Wicked Age vore antagligen jättebäst, om jag inte hyste agg mot det då Hr. Utl. Baker tagit mina pengar och sedan struntat i att ge mig en produkt och sedan skitit i att svara på mina mail om saken.
Dock har jag pdfen och har läst igenom den. Hade jag förstått reglerna hade jag kanske hållit med er.
Just det ja, det där minns jag ju. Det är jobbigt att förklara reglerna i text, men om vi händelsevis skulle träffas någon gång (det hände ju på den tiden det hölls DanCon, till exempel) kan jag gärna dema spelet. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Conan of Persia? Wowza, lifepaths! Kort på setting och sådant förvisso men okej, bra med lifepaths. Måste bara slå upp vad de betyder också.

Storuggla, vem behöver en sko

Storuggla

Champion
"Just det ja, det där minns jag ju. Det är jobbigt att förklara reglerna i text, men om vi händelsevis skulle träffas någon gång (det hände ju på den tiden det hölls DanCon, till exempel) kan jag gärna dema spelet."

Dude, du kan inte lyckas sämre än spelet självt... :gremsmirk:
Men jag sätter mig gärna ner vid det bordet om tillfälle ges.

Storuggla, för det ser ju okej ut