betongchips
Veteran
- Joined
- 9 Apr 2014
- Messages
- 7
Jag kör just nu med ett modifierat system, ett enkelt system där basen är en exploderande T12, dvs slår du 12 behåller du värdet och slår igen, till detta adderar du din färdighet vilken som standard ligger mellan 3 och 10, men värden upp till 15-16 är inte främmande för de som verkligen är mästare. svårighetsgraderna sätts oftast mellan 12 och 25, beroende på svårighetsgrad.
Till det har jag ett egenskapssystem där man kan få (beroende på vad man väljer för egenskap) antingen statiska bonusar i form av ex. +2 eller tärningsbonusar, ex +1T4. Dessa gäller för specifika situationer,
exempelvis Duellant: +1T6 på antingen skada eller träff då du orustad möter en ensam motståndare..
väldigt straight forward och enligt mina spelare (klen tröst) ett enkelt och roligt system att spela med..
Till det har jag ett egenskapssystem där man kan få (beroende på vad man väljer för egenskap) antingen statiska bonusar i form av ex. +2 eller tärningsbonusar, ex +1T4. Dessa gäller för specifika situationer,
exempelvis Duellant: +1T6 på antingen skada eller träff då du orustad möter en ensam motståndare..
väldigt straight forward och enligt mina spelare (klen tröst) ett enkelt och roligt system att spela med..