Nekromanti Författare

Mannuraj

Veteran
Vilken är er favorit eon-modul författare? och vilken modul tycker ni är bäst? (bäst=roligast/intresantast att läsa)

Personligen så tycker jag att Krister Sundelin är bäst med "alver".

swazze

Swordsman
Dan Johanssons Tiraker tycker jag e tyff (har iof inte läst så många moduler).

Tiraker och Dvärgar är mina favoritmoduler. Har jag inget för mig läser jag dom igen.
Alver är också bra, men jag har något grundläggande emot alver (dom är fjollor)

UnConnected

Veteran
Jag tycker att de flesta moduler till Eon är bra och välskrivna. Måste nog dock säga att jag håller både Dvärgar och Alver som mina favorit moduler.

Mannuraj

Veteran
Alver fjollor?

Alla har förstors rätt till sin åsikt men JAG tycker verkligen inte att alver är några fjollor./images/icons/mad.gif Dom är ju den coolaste rasen (möjligtvis med undantag för misslor).

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tiraker

Tirakboken är otroligt bra.

Tirak boken beskriver tiraker på ett sånt bra och jordnära vis.
Vi får liksom inte bara veta deras historia, fysiologi och religion via tirakboken.
Vi får också veta hur man leker och bakar bröd och andra roliga kulturella detaljer.

Tirakboken är enligt mig den "ras"boken som lyckats bäst med att göra sin ras till en levande ras med en hel del personlighet.
(detta betyder inte att jag tycker att dvärgar och alver är dåliga, bara att dom är mindre bra)

/Naug

Mogger

Hipsteranka
Consaber...

...eftersom Neo därmed presenterade ett spännande och välskrivet land. A&S var lite väl torftig för min smak. Överhuvudtaget är Rhung-alari den mest spännande och dynamiska regionen. Mina spelare kommer aldrig få lämna området...

Alver = fjollor

Nja, jag gillar inte alverna. Thism som ska vara så störst och bäst, Kiriya med sina glada sker, Sanari so inte gör något.

Learam och Henea har jag dock inget emot.

Baron Marak

Swordsman
Re: Alver = fjollor

Lönlöst att diskutera om alver. Smaken är som baken. Inte hårig för alver /images/icons/cool.gif

Drakvrede

Swordsman
De olika "ras"-modulerna, d.v.s. Alver, Dvärgar och Tiraker är de som jag tycker varit roligast och bäst. M&M är visserligen användbar, men för mycket av ett rent regelverk för att jag ska tycka att den verkligen är intressant att läsa. Däremot är den mycket användbar (om än inte absolut nödvändig) om man vill spela magiker. L&H är oxå väldigt läsvärd & bra, men jag vet inte om den är så jättenödvändig.

Däremot kan jag säga att Eons sämsta modul är Monster & Varelser! I ärlighetens namn vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser den! Det enda som är vettigt i den är trollkapilet (som faktiskt är riktigt bra). Jag skulle gärna se att Neogames la ner M&V (vilket dom ju förhoppningsvis ska, enligt de "senaste rönen") och istället skapade en riktig trollmodul! Det skulle definitivt bli mera intressant, tror jag. Och nej, bruksdjurskapitlet var inte alls speciellt givande, från M&V- vill jag veta sådant höftar jag lite! Det går snabbare och smidigare och blir det lite fel, then so what!?! Sånna data kunde Neogames antingen slängt in i Eon II eller oxå skippat helt. Det är inte värt att köpa/göra/läsa en modul för!