De olika "ras"-modulerna, d.v.s. Alver, Dvärgar och Tiraker är de som jag tycker varit roligast och bäst. M&M är visserligen användbar, men för mycket av ett rent regelverk för att jag ska tycka att den verkligen är intressant att läsa. Däremot är den mycket användbar (om än inte absolut nödvändig) om man vill spela magiker. L&H är oxå väldigt läsvärd & bra, men jag vet inte om den är så jättenödvändig.
Däremot kan jag säga att Eons sämsta modul är Monster & Varelser! I ärlighetens namn vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser den! Det enda som är vettigt i den är trollkapilet (som faktiskt är riktigt bra). Jag skulle gärna se att Neogames la ner M&V (vilket dom ju förhoppningsvis ska, enligt de "senaste rönen") och istället skapade en riktig trollmodul! Det skulle definitivt bli mera intressant, tror jag. Och nej, bruksdjurskapitlet var inte alls speciellt givande, från M&V- vill jag veta sådant höftar jag lite! Det går snabbare och smidigare och blir det lite fel, then so what!?! Sånna data kunde Neogames antingen slängt in i Eon II eller oxå skippat helt. Det är inte värt att köpa/göra/läsa en modul för!