Vad är det för fel på häst???
Jag misstänker att ni alla tre ulvtand, Chakka Khan, & nordan är spelledare. Själv är jag bara spelare och har svårt att se var problemet ligger i att ha en häst.
Vad är det för sätt att som SL försöka hitta på olika sätt som kan leda till att hästen avlidit någonstans i skogen, eller att den bara försvunnit.
Hästar är ju tillbesvär: i staden, i skogen(inte någon "parkskog" utan en kuperad), på vattnet, i grottan.
En häst är inte tillbesvär i:
Staden: man skyfflar in den i ett stall till ett värdshus eller någon annan lämplig plats.
Skogen: spelar ingen roll om terrängen är kuperad, finns det ett träd knyt fast åbäket.
På Vattnet: fysiologiskt omöjligt.
I Grottan: än en gång, knyt fast skiten i något, finns alltid något att knyta i. Eller, hästen kanske är så vältränad att den förstår att den ska stå kvar.
för att inte tala om när RP kommer ut på andra sidan av staden(grottan, borgen.....).
Jag måste säga att rollpersonerna är puckade som glömmer bort sina kreatur när de går ut på andra sidan staden.
Kommer de ut på andra sidan borgen....intressant. Vad är det för en borg, fästning eller slott. Vad är det för personer som huserar i detta etablisemangsom visar ut sina gäster på andra sidan, (baksidan)?
Att gå tillbaka är inte svårt eller kanske rentav gå runt, så man kommer tillbaka.
Jag håller på att förbereda an ny kampanj, och börjar tröttna på att spelarna alltid skall ha häst. Varför kan de inte gå? eller använda en oxkärra?
Läs ovanstående!
Ser du hur motsägelsefull du är? Om vi kontrar allting men istället använder oxkärra framför häst.
Oxkärror
är ju tillbesvär: i staden, i skogen(inte någon "parkskog" utan en kuperad), på vattnet, i grottan och för att inte tala om när RP kommer ut på andra sidan av staden(grottan, borgen.....).
Jag skulle säga att en oxkärra ställer till mer bekymmer.
Så vad är det för fel på en häst?