solvebring
Superhero
Re: Förflyttning under strid är inget man behöver
Låt mig nu svara Targon i samma veva. Just det galna med förflyttning under strid är att förflytta sig så detaljerat regelmässigt. Du är mitt i en jävla strid för tusan, kanske kasta dig, ta ett språng - som jag sade, varje SR är runt 5 SEK, på det hinner du ungf. ett steg per sek.
Egentligen borde det inte finnas regler alls för en sådan dum grej, du bestämmer så mycket kan du röra dig i en strid, och det med jämt. Så säger spelaren att han förflyttar sig si och så mycket, and you säger: Nej, det hinner du inte. Det med basta. Två meter, tio meter, ta ett fast meterantal som gäller för allt och alla, strunta i den angivna förflyttningen, den använder man till viktigare sammanhang - vilka är det, utom vem hinner först ungefär?
Nå, mer snack nedan...
Att en sådan regel är fast för alla, att alla förf. X rutor, steg, meter whateva' i en strid, för det är vad som är möjligt under stridsrundan, det tycker jag är super. Som sagt, den riktiga - den riktigt uträknade förflyttningen och skillnaden bland låg, medel och hög, är bara relevant och ganska logisk i ett sådant sammanhang när det gäller vem som hinner först, kommer ikapp vem osv.
Att någon humanoid skulle förflytta sig tolv jävla meter på 5 sek, det tror jag inte alls på. Så varför inte sätta fem meter får man förflytta sig under en förflyttningshandling i strid, bakåt, framåt - åt helvete, bara det är 5 meter, eller kanske 6 meter och du ville ha 6 seks SR.
Det är inte överdrivet gentemot vad man klarar att förflytta sig på den tiden, och 12, då har man ju flyttat sig bort från hela striden and away typ. Neeej... jag vill absolut inte köpa en idé som gör att folk förflyttar sig som ett par speedade Matrixlider.
Nu vet jag inget om ditt spel, förekommer det mutanter som har en förmåga att förflytta sig dubbelt så fort, eller vampyrer etc. whateva' - då köper jag denna väldigt överdrivna förflyttning. Annars, skär ned meterantalet, det är allt för grovt!
Låt mig nu svara Targon i samma veva. Just det galna med förflyttning under strid är att förflytta sig så detaljerat regelmässigt. Du är mitt i en jävla strid för tusan, kanske kasta dig, ta ett språng - som jag sade, varje SR är runt 5 SEK, på det hinner du ungf. ett steg per sek.
Egentligen borde det inte finnas regler alls för en sådan dum grej, du bestämmer så mycket kan du röra dig i en strid, och det med jämt. Så säger spelaren att han förflyttar sig si och så mycket, and you säger: Nej, det hinner du inte. Det med basta. Två meter, tio meter, ta ett fast meterantal som gäller för allt och alla, strunta i den angivna förflyttningen, den använder man till viktigare sammanhang - vilka är det, utom vem hinner först ungefär?
Nå, mer snack nedan...
Att en sådan regel är fast för alla, att alla förf. X rutor, steg, meter whateva' i en strid, för det är vad som är möjligt under stridsrundan, det tycker jag är super. Som sagt, den riktiga - den riktigt uträknade förflyttningen och skillnaden bland låg, medel och hög, är bara relevant och ganska logisk i ett sådant sammanhang när det gäller vem som hinner först, kommer ikapp vem osv.
Att någon humanoid skulle förflytta sig tolv jävla meter på 5 sek, det tror jag inte alls på. Så varför inte sätta fem meter får man förflytta sig under en förflyttningshandling i strid, bakåt, framåt - åt helvete, bara det är 5 meter, eller kanske 6 meter och du ville ha 6 seks SR.
Det är inte överdrivet gentemot vad man klarar att förflytta sig på den tiden, och 12, då har man ju flyttat sig bort från hela striden and away typ. Neeej... jag vill absolut inte köpa en idé som gör att folk förflyttar sig som ett par speedade Matrixlider.
Nu vet jag inget om ditt spel, förekommer det mutanter som har en förmåga att förflytta sig dubbelt så fort, eller vampyrer etc. whateva' - då köper jag denna väldigt överdrivna förflyttning. Annars, skär ned meterantalet, det är allt för grovt!