Får lov att hålla med de övriga. Det har är nog bland det snyggaste jag någonsin sett. Jag menar, man kommer skaffa Western bara för att ha att stoltsera med och dreggla över vad det gäller den visuella biten.
Förövrigt kan jag säga att jag aldrig spelat Western. Jag har en sliten stackare av den första boxen som står här i hyllan. Dock har jag aldrig kommit för mig att spela just eftersom det mest såg torrt och småsegt ut när jag väl öppnade regelböckerna. Det var mest tabeller och tja, det finns väl inte något så tråkigt att pyssla med som tabeller med siffror upp och siffror ned - inte enligt mig i alla fall.
Fast det har väl hänt ganska mycket sedan den första boxen kan jag tänka mig. Ändå var den nog för att avskräcka mig, fram till just den här versionen. Nu får en istället en kick av inspiration av att titta på de här förhandstittarna. Som sagt så är det verkligen snyggt och bara det gör att det suger i rollspeltarmen. Förövrigt så verkar ni ha gått på med, som ni säger, en helt annan jargong. Det känns verkligen nytt, fräscht och inte minst jävligt tufft. Det jag gillar bäst är det att ni verkligen arbetat fram spelet helt och fullt för spelaren att göra till sitt. Visst, varje spelgrupp för vart spel till sitt, men det på eget initiativ. Här har ni verkligen författat för att ge spelaren vad den önskar, utifrån hur denne vill bygga rollperson, spela kampanj/kortare äventyr, mycket eller lite action etc. Underbart bra gjort av er, säger jag! Det gör dessutom att spelet känns ännu tuffare, att man själv verkar kunna styra: "Hm, vill jag spela lite halvtorr John Wayne Western med indianer som bovar, eller vill jag möjligen spela svettig och girig Clintan Western, eller kanske ska man späda på mycket action och köra lite Tombstone med krutrök, hämnd och död".
Jag tror att ni har lyckats med just det ni försöker med i alla fall, ni vill ge ut ett nytt, sprudlande Western. Det verkar det här vara. Vi får hoppas på det när det slutligen släpps. Trevliga detaljer för övrigt, gillar att det finns djup på rollpersonen och så mycket härlig fakta om t.ex. olika hästraser, amerikansk historia och sådant.