Nekromanti Förhandstitt?

Axelsson

Warrior
Läste på rollspelsforumet att ni hade fått bilder till bestiariet, kan ni inte posta en så vi får kika lite?

/Mattias - nyfiken

Nightowl

Champion
Jag (som sitter femtitretton mil från Stockholm) har inte fått se de senaste förslagen... och jag är inte säker på om test-exemplaren, som övertygade Anders om att de skulle klara det, över huvud kommer med i Bestiariet (layouten befinner sig i flux just nu - Twin Engine har tagit över där också eftersom de är skickligare på det än någon av oss).

Så jag larmar Anders och ser om han har några grejer att visa. Skulle han tycka det är ok och inte har några inscanningar, kontaktar jag Twin Engine.

Nightowl, ledig från jobbet - bwahahahaha!

Axelsson

Warrior
Kommer det se ut som Åkes bilder eller kommer det att vara lite mer åt det historiska bilder som ni slagit in på det sista?

/Mattias

Nightowl

Champion
I första hand 'som Åkes bilder' fast bröderna Lindström som driver Twin Engine har naturligtvis sina personliga sätt att teckna.

Vitsen med illustrationer i bestiariet är till stor del att visa hur olika kritter ser ut, med betoning på de man inte känner igen från Kolmården eller Ett med Naturen. Därav beslutet om stilen. Notera dock att en saftig bit av Bestiariet INTE är rena monsterbeskrivningar.

Nightowl, som rekommenderar länken ovan för den som är nyfiken på Nisse och Koves teckningsstil.

Whohooo!

Är bröderna Lindström de två galningarna som tillsammans med ett annat gäng galningar gjorde ett fansin kallat BLACK DUCK? Kommer det kanske till och med en ny ras i Bestiariumet? - en svart intelligent (ganska i alla fall) anka.

Nightowl

Champion
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Då vill jag också se en ö någonstans utanför Chu där 80% av befolkningen är ninjor...

<hr></blockquote>

Tja, vad gäller Platerhynkos: Kal-Sing och Kal-Song kommer antagligen att dyka upp i Vastus Magnus-sammanhang, nästan.../images/icons/cool.gif

Man kanske skulle göra en Krille och låta två ankor dimpa ned ur en interdimensionsportal i Korda-bergen... Nä, aj, slå mig inte!

Mer seriöst: Bröderna Lindström är samma bröderna Lindström som var med om att ge ut fanzinet Black Duck, ja. Det betyder icke att några fjäderfän a la fanzinets maskot dyker upp i Bestiariet.

Senaste nytt därifrån är att Nisse petar vidare med layouten; vår förkärlek för skojiga tecken innebär visst om inte direkta problem i alla fall visst extra arbete.

Nightowl