Skulle våra lagar baseras på någon religon skulle det vara den gamla grekisk/rommerska tron. Stora delar av våra lagar baseras på de rommerska (som är äldre än kristendomen).
Jag trodde faktiskt att våra lagar till stor del var grundade på de gamla germanska lagarna och inte till så stor del de romerska lagarna (till skillnad från i Sydeuropa) och att detta är en av de grundläggande skillnaderna mellan nordeuropeisk och sydeuropeisk lagstiftning. Jag har dock inte läst så himla mycket juridik så om någon vet bättre så rätta mig gärna...
...för utförligt svar
Jag hade tröttnat på debatten och sysslade med annat så jag missade ju allt det här i princip.
Någon gång kanske jag postar mitt ingående specialarbete om rollspel från 94 som till stor del tog upp detta. Hittade det häromdagen och det var faktiskt rätt kul att läsa igen...
Nejdå, mest för att illustrera att rollspel verkligen haft positivt inflytande på mig. Jag kan kontra med att säga att jag tidigare fått 2,4 i medel en termin.. Juste höjning?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.