Nekromanti Förklara konflikten i Ukraina

Status
Not open for further replies.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bezant;n76041 said:
Regeringen och Stormedia har ju velat ha krig med Ryssland sen lång tid tillbaka.
Det där kräver mycket läsande mellan raderna för att komma fram till. Så mycket att jag rekommenderar att du börjar läsa på raderna istället för mellan dem, för bättre förståelse av situationen.

/M

Arfert

Facit
Regeringen och Stormedia har ju velat ha krig med Ryssland sen lång tid tillbaka.
Tror du på det? På riktigt? Innan ryssarna tog Kiev var vi mer eller mindre på väg att lägga ner försvaret. Och Nato hade två symboliska danska jaktplan i baltikum. Snacka om att hota Ryssland.

Ingen jävel vill ha krig med Ryssland. Vi vill att de ska bete sig som ett normalt europeiskt land. Som typ Frankrike eller Tyskland. Dvs sluta med att invadera grannar som de gjorde förr i tiden. Att invadera grannar är skitstil.

Ja det vore bra med en europisk armé, vi kan inte hålla USA i handen i all framtid. Och om ryssland blev ett vanligt europeiskt land kunde de vara med i den.

Bezant

Veteran
Organ;n76068 said:
Vänta nu, menar du verkligen att svenska regeringens och svensk medias högsta önskan är att det ska bli krig mellan Sverige och Ryssland?
Magnus Seter;n76072 said:
Det där kräver mycket läsande mellan raderna för att komma fram till. Så mycket att jag rekommenderar att du börjar läsa på raderna istället för mellan dem, för bättre förståelse av situationen.

/M
Arfert;n76084 said:
Tror du på det? På riktigt? Innan ryssarna tog Kiev var vi mer eller mindre på väg att lägga ner försvaret. Och Nato hade två symboliska danska jaktplan i baltikum. Snacka om att hota Ryssland.

Ingen jävel vill ha krig med Ryssland. Vi vill att de ska bete sig som ett normalt europeiskt land. Som typ Frankrike eller Tyskland. Dvs sluta med att invadera grannar som de gjorde förr i tiden. Att invadera grannar är skitstil.
Tydligen klassas det som propaganda/provokation att ha en avvikande åsikt, med landsförsvisning i en vecka som påföljd, så jag kan inte säga så mycket mera...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bezant;n76087 said:
... så jag kan inte säga så mycket mera ...
Det är okej med mig.

EDIT för att förtydliga: Eller med andra ord, bra då kan vi lägga ner den här bisarra tråden då det inte finns mer att säga.

/M

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Bezant;n76102 said:
Måste det inte råda konsensus bland redaktörerna och moderatorerna?
Det måstes ingenting. Det är det fina med ännu inte ligga under Putin.

Cissi

Up to no good.
Bezant;n76102 said:
Måste det inte råda konsensus bland redaktörerna och moderatorerna?
Det råder konsensus mellan redaktörer och moderatorer.

/C

Bezant

Veteran
Magnus Seter;n76104 said:
Konsensus om vaddå?

/M
Längre upp har "Dante" gjort en moderering där jag förklaras antingen som rysk agent eller ett troll som provocerar. Vilket som leder till avstängning pga provokation av politiskt avvikande art.

Bezant

Veteran
Cissi;n76107 said:
Det råder konsensus mellan redaktörer och moderatorer.

/C
Tydligen inte mellan Dante och Magnus Seter. Vilken ska jag lita på?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bezant;n76114 said:
Tydligen inte mellan Dante och Magnus Seter. Vilken ska jag lita på?
Haha, du kan lita på att vi har konsensus! Vi anklagas ju för att vara fastvuxna i midjan och tycker samma sak hela tiden.

Men det är egentligen inte svårt, du behöver inte ens läsa mellan raderna. En moderering är en moderering.

Sen ska jag gå tillbaks och förtydliga mitt inlägg, så att du slipper förvirring. Jag kanske var något otydlig. Sorry, ska rätta till det.

/Magnus

Krille

Super Moderator
Vad Magnus menar är det som han citerade, dvs "så jag kan inte säga så mycket mera..."

Och innebörden i det är ungefär "jatack, säg inte så mycket mera".

Arfert

Facit
True story: När jag fick ICQ (för evigheter sedan, 90-tal) var en av mina första kontakter en rysk tjej som bodde i Kaliningrad. Hennes föräldrar hade varit militärer och hon med. Dessutom skrev hon utmärkt svenska.

När jag frågade om det svarade hon:

"Det lärde jag mig i skolan."

Jag var en smula förvånad, svenska är ett litet språk. Varför inte engelska, franska eller tyska?

"Det var ganska många ungdomar som lärde sig svenska på 80-talet i Kaliningrad."
"Varför då?" frågade jag en smula trögtänkt.
"Vad tror du själv? ;-)" kom svaret.

Då föll poletten ner.

...tjejen var rysk judinna och bor i NY nuförtiden.

(Kaliningrad hade en stor sovjetisk flottbas, bl.a. med miniubåtar. Sådana Sovjet "inte hade".)

Mundo

Myrmidon
Arfert;n76123 said:
True story: När jag fick ICQ (för evigheter sedan, 90-tal) var en av mina första kontakter en rysk tjej som bodde i Kaliningrad. Hennes föräldrar hade varit militärer och hon med. Dessutom skrev hon utmärkt svenska.

När jag frågade om det svarade hon:

"Det lärde jag mig i skolan."

Jag var en smula förvånad, svenska är ett litet språk. Varför inte engelska, franska eller tyska?

"Det var ganska många ungdomar som lärde sig svenska på 80-talet i Kaliningrad."
"Varför då?" frågade jag en smula trögtänkt.
"Vad tror du själv? ;-)" kom svaret.

Då föll poletten ner.

...tjejen var rysk judinna och bor i NY nuförtiden.

(Kaliningrad hade en stor sovjetisk flottbas, bl.a. med miniubåtar. Sådana Sovjet "inte hade".)
LOL!
Fy fan. Fy fan vad najs om detta är sant. Snälla ge mig någon typ av källa eller vad som helst.

Organ

Out of time, out of mind
Bezant;n76087 said:
Tydligen klassas det som propaganda/provokation att ha en avvikande åsikt, med landsförsvisning i en vecka som påföljd, så jag kan inte säga så mycket mera...
Stämmer inte. Du är inte avstängd vilket visar med all tydlighet att det går alldeles utmärkt att ha åsikter som inte delas av majoriteten, så länge man framför den på ett civiliserat sätt.

Bezant

Veteran
Organ;n76133 said:
Stämmer inte. Du är inte avstängd vilket visar med all tydlighet att det går alldeles utmärkt att ha åsikter som inte delas av majoriteten, så länge man framför den på ett civiliserat sätt.
Precis, jag slutade skriva om saken för att jag blev varnad = slipper bli avstängd. :sad:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Mundo;n76129 said:
LOL!
Fy fan. Fy fan vad najs om detta är sant. Snälla ge mig någon typ av källa eller vad som helst.
De flesta rättsinstanser accepterar vittnesmål som bevis, såvida det inte föreligger någon särskild anledning att misstro vittnet.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej alla!

Nu ska jag sova, och jag kan inte sitta och bevaka tråden i tillfälle den spårar ur. Därför låser jag den.

Trådstartaren har ju fått svar på sin fråga och bildat sig en uppfattning om vad hen tycker om situationen, så tråden har uppfyllt sitt syfte. Ämnet har också glidit från trådstarten, genom en diskussion om källor och nu diskuteras modereringen.

Det börjar med andra ord dra åt regelövertramp (se regel 8 och 9).

Tack och godnatt.

/Magnus, ansvarig utgivare på rollspel.nu

Status
Not open for further replies.