Jag mår bra, tackar som frågar.I dag så vaknade jag av att jag knappt kunde andas då min näsa var full av snor, halsen gör ont och allt är skit så nu undar jag. Hur mår ni andra där ute?
Tyvärr så finns det inga genvägar. Förkylningsbakterierna du har fått i dig kommer så småningom att jagas på flykten av kroppens eget försvar och det finns inget känt sätt att snabba på den processen. Så du kommer att vara förkyld under en viss tid och det finns inget du kan göra åt det. Däremot kan du göra din tillvaro lite behagligare under sjukdomsperioden. Drick mycket vätska (gärna varmt ) och ta något febernedsättande, ring mamma och få henne att tycka synd om dig och unna dig något smaskigt godis. Att c-vitamin skulle funka på förkylningar är förövrigt en myt. Om man proppar i sig det i större mängder så åker bara överskottet ut igen då kroppen inte kan ta emot allt för mycket på en gång.Finns det några bra tips på hur man blir av med eller lindrar förkylningar.
39 graders feber, mår illa, har bajsont i huvet och har legat och yrat hela natten enligt utsago.Hur mår ni andra där ute?
Vad sade du? Folk som pratar i sömnen är förövrigt bland det det roligaste som finns. Min hustru tillhör den nattpratande kategorien och hon har hävt ur sig de underligaste saker. Ett exempel jag kan dra är när jag vaknar till av att hon säger något, och lite osäker på om hon är vaken eller ej inleder jag en konvesation som går ungefär som följer:....och har legat och yrat hela natten enligt utsago.
Det är väl oftast det som är cancer orsaken, att vävnad muterar, inte alltid dock, men 95% skulle nog vara mutationer på ett eller annat sätt, det är just att virus är inte levande, därför går de inte att döda, vilket är en sak som inte gäller cancer, då mutationen inte är orsakad av virus då, men de brukar inte vara malign cancer av någon anledning.Det beror på att viruset ständigt muterar medans cancerorsaken inte gör det.
Betyder detta att vi inte kommer att spela i helgen. Hjalle, snälla... bli frisk!39 graders feber, mår illa, har bajsont i huvet och har legat och yrat hela natten enligt utsago.