Nekromanti Förlängd ändringstid på inläggen

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Han said:
Vitulv said:
Det låter som att du är ute efter en blogg, eller möjligtvis en wiki istället för ett forum. Jag använder Livejournal.com och kan rekommendera den.
Ja, eller så installerar jag och sköter ett eget forum. Fan vad bra allt blir här då. :gremsmile:

/Han som tycker att argumenten emot bygger på osannolika "tänk om [detta] händer"
Jag tycker att argumenten för bygger på att man vill ha något som inte är ett forum. Liksom, ett forum är till för diskussioner, och diskussioner behöver inte editeras i efterhand. I vilket fall inte mer än en vecka efteråt.

Vill man skriva krönikor eller uppdatera en projektmaster så finns det lämpligare verktyg på internet.

Ram

Skev
Undrar om det går att göra så att man kan göra tillägg till inlägg utan att kunna editera det som stod från början...

Vitulv

Ram said:
Undrar om det går att göra så att man kan göra tillägg till inlägg utan att kunna editera det som stod från början...
Det låter som en mycket vettigare idé.

Möller

Hubert Hortlax
Vitulv said:
Ram said:
Okej. Som kompromiss röstar jag också på det! Eller egentligen vad som helst med historik-funktion skulle vara underbart.

Bunny

Crazy like a fool
Möller said:
Vitulv said:
Ram said:
Okej. Som kompromiss röstar jag också på det! Eller egentligen vad som helst med historik-funktion skulle vara underbart.
Det är lite synd att kväsa er entusiasm, men...

Vi kan nog räkna med att lösningar som innebär funktioner som går utanför vad forum-systemet erbjuder tyvärr inte kommer bli aktuella.

Ändringstiden är enkel att justera. Där är allt som krävs att vi lyckas kompromissa (en stor anledning till att jag stödjer alternativet med 1 veckas ändringstid).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Forumredaktören föreslår …

• Tiden användare har på sig att ändra i sina inlägg utökas till 10080 minuter (en vecka).
  • Den typ av inlägg där det är motiverat med oändlig ändringstid passar bättre som t.ex. wiki-sidor – varför vi ser till att få upp vår Rollspel.nu-wiki ordentligt samt integrera densamma med forumet och artikelsystemet.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Forumredaktören föreslår …

Tiden användare har på sig att ändra i sina inlägg utökas till 10080 minuter (en vecka).
Går det åtminstone att fixa så att det är oändlig ändringstid på krönikeforumet? :gremsmile:

Den typ av inlägg där det är motiverat med oändlig ändringstid passar bättre som t.ex. wiki-sidor – varför vi ser till att få upp vår Rollspel.nu-wiki ordentligt samt integrera densamma med forumet och artikelsystemet.
/Han som ser fram emot att få starta ett projekt i wikin

solvebring

Superhero

Super, Dante!
Ja, jag är nöjd i alla fall. :gremsmile:

Så får väl de andra gå vidare om de nu önskar annat. En vecka är klart långt bättre än det som varit, och lär väl minska riskerna för de tråkigheter som diskuterats att oändlig redigeringstid kan medföra.

Vitulv

Bearnie said:
Möller said:
Vitulv said:
Ram said:

Vi kan nog räkna med att lösningar som innebär funktioner som går utanför vad forum-systemet erbjuder tyvärr inte kommer bli aktuella.

Ändringstiden är enkel att justera. Där är allt som krävs att vi lyckas kompromissa (en stor anledning till att jag stödjer alternativet med 1 veckas ändringstid).
Fast behöver vi verkligen kompromissa? Min uppfattning är att det är Dante som bestämmer, oavsett hur mycket vi andra diskuterar.

Men det är kanske en helt annan diskussion.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Han said:
Den typ av inlägg där det är motiverat med oändlig ändringstid passar bättre som t.ex. wiki-sidor – varför vi ser till att få upp vår Rollspel.nu-wiki ordentligt samt integrera densamma med forumet och artikelsystemet.
/Han som ser fram emot att få starta ett projekt i wikin

Jajajaja... Jag ska se om jag kan lösa saken. Om inte Dante hittar alltför många knepigheter i EB så borde jag ha tid i eftermiddag.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Vitulv said:
Fast behöver vi verkligen kompromissa? Min uppfattning är att det är Dante som bestämmer, oavsett hur mycket vi andra diskuterar.

Hr-hm.

Simon

Swashbuckler
Ram said:
Låta den gamla posten stå kvar oförändrad, men skriva till något nytt om vad som förändrats eller uppdaterats? Men, den funktionen finns ju redan. Det finns en knapp i nederkant av inläggen som heter "Svara"! :gremwink:

Ram

Skev
Simon said:
Låta den gamla posten stå kvar oförändrad, men skriva till något nytt om vad som förändrats eller uppdaterats? Men, den funktionen finns ju redan. Det finns en knapp i nederkant av inläggen som heter "Svara"! :gremwink:
Förvisso sant även om överskådligheten får sig en törn... :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Bobby Magikern said:
Vitulv said:

Hr-hm.
Hur länge har du haft den här känslan av att din auktoritet inte riktigt tas på allvar? :gremgrin:

Bunny

Crazy like a fool

Det är inte riktigt så enkelt. Innefattar lösningen just funktioner som går utanför forum-systemet, så är det inte längre Dantes bord, utan krank och Gardener, i egenskap av att vara teknisk redaktör respektive tekniskt kunnig ägare.

Att vi tar upp en tänkt fördelningen mellan forum och wiki, vilket Dante gör, är dock ett viktigt delmål för att visa hur det går att tillgodose fler av önskemålen i tråden - wikin är ett påbörjat projekt, och kommer kunna erbjuda en ny dimension till siten. Vi har ingen ansvarig för wikins administration i dagsläget, eftersom den inte är up-and-running ännu, så vi får säkert anledning att återvända till området.

Och angående att 'behöva' kompromissa, så tror jag alla inom redaktionen är överens om vikten av att vara lyhörda - vilket Dante visat i hur han har fört sig i den här diskussionen. Det finns ingen anledning att enbart besluta utefter eget huvud i dessa fall.

Surukai

Warrior
Verkar ju som en ok kompromiss även om jag håller med flera tidigare talare om att forumet inte är en wiki och kanske inte bör ses på som en sådan.

Vitulv

Bearnie said:

Det är inte riktigt så enkelt. Innefattar lösningen just funktioner som går utanför forum-systemet, så är det inte längre Dantes bord, utan krank och Gardener, i egenskap av att vara teknisk redaktör respektive tekniskt kunnig ägare.

Att vi tar upp en tänkt fördelningen mellan forum och wiki, vilket Dante gör, är dock ett viktigt delmål för att visa hur det går att tillgodose fler av önskemålen i tråden - wikin är ett påbörjat projekt, och kommer kunna erbjuda en ny dimension till siten. Vi har ingen ansvarig för wikins administration i dagsläget, eftersom den inte är up-and-running ännu, så vi får säkert anledning att återvända till området.

Och angående att 'behöva' kompromissa, så tror jag alla inom redaktionen är överens om vikten av att vara lyhörda - vilket Dante visat i hur han har fört sig i den här diskussionen. Det finns ingen anledning att enbart besluta utefter eget huvud i dessa fall.
Allright, tack för ditt svar. Var mest nyfiken och inte påstående.

G

Guest

Guest
Trött nu och orkar inte läsa hela tråden, men jag skulle gärna spoiler-märka majoriteten men inte alla av mina eon inlägg, då jag försöker få min spelgrupp hit...

/Zorbeltuss som just nu gör fylleinlägg, men detta är endock en sak han velat länge...

Sodivra

Champion
Zorbeltuss said:
Trött nu och orkar inte läsa hela tråden, men jag skulle gärna spoiler-märka majoriteten men inte alla av mina eon inlägg, då jag försöker få min spelgrupp hit...

/Zorbeltuss som just nu gör fylleinlägg, men detta är endock en sak han velat länge...
Seconded. Jag skulle behöva lägga in spoilerdöljare i min Nobilis-krönika.

Rickard

Urverk speldesign
Feuflux said:
* Om man får ändra oändligt långt bakåt (en vecka låter oändligt mycket vettigare) så antar jag att moddarna måste läsa igenom moddade inlägg så att inget lägger in nazistpropaganda i 5 år gamla trådar. Merjobb.
Jag skulle kunna svara på alla argumenten men jag måste bara svara på det här. Du menar alltså att en nazist tänker "Jag reggar mig på Rollspel.nu, väntar i fem år och sedan kan jag lägga in nazistpropaganda"? :gremsmile: Det är en väldigt schysst framförhållning de svenska nazisterna har, måste jag säga.

/Han som gjorde inlägget då han undrade vad som hände med ändringstiden egentligen