Nekromanti Förminska en INDD eller PDF?

Genesis

Ni dés ni maître
Hej, forumet! Jag har ett spel som jag layoutat för att tryckas upp i 8,5x8,5 tum. Nu vill jag byta från Lulu till MagCloud och deras närmsta format är 8x8 tum. Skillnaden är inte jättestor och texten i dokumentet är tillräckligt stor för att det inte skulle göra något att minska på storleken litegrann. Finns det ett sätt jag kan ta mitt färdiglayoutade indesigndokument, alternativt min PDF-fil, och minska ner det några procent, inklusive marginaler, textstorlek, illusar och allt annat, utan att saker och ting åker runt och jag måste layouta om alltihop?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag hade skapat ett nytt dokument med sidor som är 8x8 och sedan placerat (ctrl+d, som om det vore bilder) sidorna från din färdiga pdf däri och minskat ner dem till den nya storleken medan jag höll på. Finns säkert nån bra anledning till att göra det den vägen men det får Dante eller nån annan förklara isf. ^^

Caligo

Swashbuckler
Genesis said:
Hej, forumet! Jag har ett spel som jag layoutat för att tryckas upp i 8,5x8,5 tum. Nu vill jag byta från Lulu till MagCloud och deras närmsta format är 8x8 tum. Skillnaden är inte jättestor och texten i dokumentet är tillräckligt stor för att det inte skulle göra något att minska på storleken litegrann. Finns det ett sätt jag kan ta mitt färdiglayoutade indesigndokument, alternativt min PDF-fil, och minska ner det några procent, inklusive marginaler, textstorlek, illusar och allt annat, utan att saker och ting åker runt och jag måste layouta om alltihop?
Tricket med inmonterade pdfer funkar kanske smidigast. Det borde även gå att markera allt på en sida (i indesign) och förminska (håll ner shift+ctrl samtidigt). Kanske får man trixa lite med inställningar för att få med linjetjocklekar och teckengrader) bl.a. omforma-panelen.