Nekromanti Förolämpad?

magoo

Hero
Jag fick en utskällning av en gubbe igår. Jag promenerade med barnvagn på vänster sida, han kom cyklande mot mig. Tydligen tyckte han att jag skulle flytta på mig ut i gatan så att han slapp svänga med sin cykel, i alla fall fick jag följande åthutning.

"Hoppas att du lär dina barn att inte ta upp hela vägen, men ni är väl sossar, kommunister och miljöpartister! Skäms på er!"

Jag antar att det var menat som en förolämpning men eftersom mina sympatier faktiskt ligger åt det rödgröna hållet så kan jag ju bara se det som en komplimang i vårsolens sken :gremlaugh:

/Magoo, gillar griniga gamla gubbar

Saxifrage

Hero
Jag (stockholmare av börd), en värmlänning och en norrman blev en gång utskällda av en sur kille som avslutade sin attack med ett kraftfullt "jävla göteborgare!!!" Vi bara tittade oförstående på varandra. Sen kommenterade norrmannen: "ja, den tog i hjertet..." :gremsmile:

Det är kul med förolämpningar som slår helt fel!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jag fick en utskällning av en gubbe igår. Jag promenerade med barnvagn på vänster sida, han kom cyklande mot mig. Tydligen tyckte han att jag skulle flytta på mig ut i gatan så att han slapp svänga med sin cykel, i alla fall fick jag följande åthutning."

Paha! Griniga, gamla gubbjävlar får redan mer plats och utrymme än de förtjänar. :gremsmile:

Marcus J

Hero
Min spontana tanke är: Hur går det ihop? Sosse och kommunist kan man väl vara men miljöpartist med? :gremconfused:

/Marcus tror inte det går riktigt.

Gordeg

Hero
Själv blev jag verbalt överfallen av en fyrbarnsmor en gång för länge sedan. Jag mötte henne + hennes 4 barn, varav 1 i barnvagn, på en gång- och cykelbana som var tvådelad och löpte parallellt med bilvägen. Det blev trångt och jag fick tråckla mig förbi, och hon ansåg att jag befann mig på fel sida.
"Var står det skrivet att man får cykla åt det hållet?" frågade hon mig ilsket. Jag lyckades med en viljeansträngning avstå från att upplysa henne om att det finns preventivmedel som gör att man inte behöver få fler barn än man orkar med. Ni förstår, på den tiden var jag snäll fortfarande.

Dessutom kollade jag upp vad som gäller för gång- och cykelbanor, och det visade sig att man både får cykla och gå åt båda riktningarna om inte det finns en skylt som påbjuder att man bara får cykla åt ena hållet.
Det fanns det inte där, så svaret på hennes arga fråga var alltså: "I trafikreglerna." Önskar att jag vetat det då!

Gordeg, som tänker bli grinig gubbe på cykel när han blir gammal

Johan K

Gammal & dryg
Humm, ja det var j åxå en förolämpling som var till duga,,, :gremgrin:
De få gånger som jag eventyuellt blivit förolämpad brukar vara en ohemulskt sur blick & sedan nått muttrande.

/ Johan K, som allt som oftast missar när man blivit förolämpad.. :gremtongue:

Saxifrage

Hero
Jag lyckades med en viljeansträngning avstå från att upplysa henne om att det finns preventivmedel som gör att man inte behöver få fler barn än man orkar med.

Strålande! Det där var bland det roligaste jag hört på flera år!

Det får mig att tänka på när jag och en kompis åkte skidor och blev pårända av en klunga sk. "hjälmfotingar" under en paus i backen. Min polare surnade till och sa till föräldrarna "håll lite koll på era barn". De oförstående föräldrarna kontrade helt enkelt med "jaha, hur gör man det då?". "Koppel!" föreslog min kompis. "Ja, eller kondom..." la jag till...

/Sax, har aldrig varit snäll

Krille

Super Moderator
"Jag fick en utskällning av en gubbe igår. Jag promenerade med barnvagn på vänster sida, han kom cyklande mot mig. Tydligen tyckte han att jag skulle flytta på mig ut i gatan så att han slapp svänga med sin cykel, i alla fall fick jag följande åthutning."

Undrar varför. Cyklar ska ledas på trottoarer, inte cyklas. Ska man cykla på en cykel så ska det ske typ överallt annars än på trottoarer.

Min favvoutskällning var när den lokala rödvänsterungdomsmaffian hade en manifestation utanför McDonalds här i Skövde. I något anfall av historisk sarkasm så hävde jag ur mig nåt i stil med "ja, det är för jävligt med den här imperialistmaten", vilket var mer bensin på brasan och plötsligt ekade "ner med USA" utanför restaurangen. "Vaddå USA?" ropade jag. "Det var romarna som uppfann hamburgaren! Ner med det romerska imperiet!"

Ska man skälla på nåt imperium så ska det i alla fall vara rätt imperium. Sådeså! Ner med kejsaren!

magoo

Hero
Undrar varför. Cyklar ska ledas på trottoarer, inte cyklas. Ska man cykla på en cykel så ska det ske typ överallt annars än på trottoarer.
Så sant, men här är trottoarerna översnöade, så vi var båda två på gatan. Jag längst till vänster, han längst till höger cyklandes mot mig. Båda på rätt sida alltså. Gatan var tom på bilar, han hade hela gatubredden minus en barnvagnsbredd att spela på. Jag har ingen aning om vem som har skyldighet att svänga ut i gatan när man möts men det kändes i alla fall dumt att bråka om det.

Hade jag inte blivit så häpen så hade jag sagt "Gatan är bred nog åt oss båda" eller nåt annat mesigt. Jag tycker att man ska vara vänner i trafiken oavsett fordon.

/Magoo som låter cykelklockan tala ibland

Foggmock

Myrmidon
Jag minns när vi for på ett larmryck till P2 (garnisonen i Hässleholm) och jag fick hoppa ur bilen och slå koden för att öppna grinden (som vanligtvis är öppen), och fick slå upp koden i larmpärmen själv. Vi drog dit, öppnade förrådet och konstaterade att det var ett falsklarm. Insatschefen och min sjukvårdsman stod och försökte lista ut hur larmet funkade och hur man återställde det medans jag gick och kikade lite i förrådet, det hänger massor av gammal utrustning på en av väggarna inne i just detta förrådet, och helt plötsligt hör jag hur någon skriker "ÄR NI DÄR INNE?!?!?" och jag svarar.. "Jaaaa" "MEN KOM UT DÅ FÖR I HELVETE!" ..... så jag rusar ut. Då har tydligen löjtnanten och sjukvårdsmannen lyckats larma på, rusat ut och smällt igen dörren och sett sig omkring och sagt "Varfan är Fogelström och Vpl A?!" och fått "Kvar därinne" till svar...

Inte nog med detta! På väg ut hoppar löjtnanten ur bilen för att slå koden (jag satt på "fel" sida) som han fick av mig muntligt. Jag anger givetvis fel kod, en av siffrorna var dubbel men jag dubblade fel siffra (hade dock med alla siffrorna så jag var inte heeelt off) och löjtnanten stövlar tillbaka, glor på mig, tar pärmen, säger "Men Fogelström för helvete, koden var ju xxxx, ditt KÖTTA-HUE!" på bredaste skånska.

Till saken hör att löjtnanten i fråga har dubbelhakor som får Peter Harryson att likna Kate Moss. :gremgrin:

The_Gorger

Hero
Sydamerikanska sekter

När morsan var med i en sydamerikansk sekt på det glada 70-talet, och hon började inse att den var rätt farlig och allmänt obehagligt sektig och så, så åkte hon därifrån. Åt henne ropade de då "Judas Iskariot, må alla dina födelsedagar vara förbannade!".

Farsan som är lantmätare (ett bra yrke om man vill ha förolämpningar) har fått höra en del, och har också kallats Judas Iskariot, Judas Iskariots avkomma kanske det till och med var.

En av de värsta jag fått var när jag drog ut en slag på ngt ställe för att tvätta två oljefat som vi grillat i och då (av misstag) ströp all vattentillförsel på en bebodd ö. Han sa "Hörrö killen..." jag vände mig om "...eller öh tjejen." Inte kul. Mitt hår var iofs så stort att det täckte hela huvudet inkl ansiktet, plus att jag var väll ca 15, så puberteten var väll inte klar, men ändå.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En förolämpning jag är rätt nöjd med …

Eller, förolämpning och förolämpning, en avspisning snarare.

Under en stor mässa i höstas blev jag uppsökt av en säljare som presenterade sig som »Jonas«. När han snackat en stund om vad det nu var han ville att jag skulle köpa räckte han över sitt visitkort och sa att jag kunde höra av mig när som helst. På visitkortet stod att hans fullständiga namn var »Jonas Natt och Dag«.

»Det blir nog inte aktuellt«, sa jag, och när han undrade varför svarade jag: »Tja, jag är från Dalarna och vi dalkarlar har aldrig riktigt förlåtit er för att ni slog ihjäl Engelbrekt«.

Han har aldrig försökt kontakta mig efter det.