Nekromanti Förpackningsproblem

Krille

Super Moderator
Jag har hittat ett förpackningstekniskt problem med The One Ring.

Spelet är förpackat i en slipcase, innehållande två böcker, två kartor och en liten låda med tärningar. (Tärningarna är sex stycken sexsidingar, där siffrorna 1-3 är outlineade och 4-6 är ifyllda, och där sexan har en liten tengwar-ikon på sig; och en tolvsiding med siffrorna 1-10 samt en sida med en G-runa och en sida med Saurons öga.) Tärningslådan ligger högst upp i slipcasen, ovanför böckerna.

Först tyckte jag det var en lysande lösning, för slipcases är coola och det här var ett smart sätt att skicka med tärningar med en slipcase. Nu... har jag ändrat mig. Slipcases är fortfarande coola, MEN!

Den lilla tärningslådan har en flärp eller handtag så att man lättare ska kunna dra ut den. Problemet är att handtaget är i vägen för böckerna. Man måste dra ut lådan innan man kan dra ut ens en bok eller en karta ur slipcasen.

Jag anar en möjlighet till ett boxhack: medelst en liten bit kartong gör man en hylla längst ner i slipcasen. Böckerna får sedan stå ovanpå hyllan, och tärningslådan får sedan skjutas in under hyllan. Eventuellt kan man bli tvungen att hyvla av någon millimeter i tärningslådans överkant, men det är nog lätt gjort med en linjal och en skärmatta på kanten av ett bord.

Krille

Super Moderator

Slipcase med en regelbok och tärningslådan delvis utdragna.

Den inringade lilla flärpen gör det svårt att dra ut någon regelbok utan att ta ut tärningslådan helt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Krille said:
Den inringade lilla flärpen gör det svårt att dra ut någon regelbok utan att ta ut tärningslådan helt.
Smidig lösning ... om man nu inte vill ta ut böckerna dårå.

Kan du inte vända tärningslådan upp och ner? Med nån kartongbit som ser till att tärningarna inte ramlar ner när du tar ut en bok?

/M

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, då fattar jag. Lösningen jag ser är att fila bort flärpen på lådan och fästa en tejpbit på fram/insida av lådan. Tejpbiten sticker ut litegrann så att man kan ta tag i den för att enkelt dra ut lådan.