Förslaf till dagordning
Jag har ett förslag till dagordning. Skriv till om jag missat något:
[*]Utse mötesrdförande och -sekreterare
En mötesordförande utses för att klubba igenom beslut och se till att diskussionen följer dagordningen. En mötessekreterare behövs som loggar mötet och antecknar vilka beslut som tagits.
[*]Stadgar
Foggmock har sammanställt några stadgar
här. Ska vi följa dem, modifiera dem eller göra helt nya.
[*]Föreningens syfte
Är en fråga som ligger nära den om stadgarna, men jag tar den som separat. Vad har vi för målsättning med föreningen och hur tas det med i stadgarna. Demokratifrågan är viktig.
[*]Sponsra forumsrollspel
Ännu en besläktad fråga, men den kom upp separat igår. Det kan vara bra att definiera om och hur vi ska sponsra tryckning av rollspel skapade på forumet i framtiden. Efter vilka kriterier och på vilket sätt.
[*]Interrimstyrelse
Vilka ska ingå i styrelsen till och med första val kan hållas. Jag och Dante har bildat en valberedningsgrupp.
Här följer också en
länk till vad Sverok skriver om styrelsens uppgifter.
[*]Medlemsansökan
Hur kan det skötas på ett smidigt sätt, som både är enkelt och inte gör det möjligt för en person att göra dubbla ansökningar. Vilka krav ställer Sverok på medlemsanteckningen?
[*]Information
Vi behöver bestäma praxis för hur vi låter medlemmar ha insyn i styrelsens förehavanden, hur de kommer med förslag osv. Det krävs att vi kontinueligt rapporterar från styrelsemöten och liknande.
[*]Val
Hur snart kan vi hålla val för att utse fast styrelse? En fråga som kanske kan vänta lite.
Sedan vill jag också säga att jag faktiskt hade kul på mötet igår. Det var intressant och givande, även fast mötet inte hade mycket till struktur. Alla har en skön och respektfull stil och vi verkar vara överens om att göra det bästa av det hela. Jag har tillförsikt för framtiden.