Re: Bra förslag.
<pre><font class="small">code:</font><hr>if ubbtag = '[ citat=$text$]' {
htmltag = <blockquote><hr><font size mindre>$Text$ skrev: </font> <blockquote>
}
else if ubbtag='[ citat]' {
htmltag = <blockquote><hr><font size mindre>Citat: </font> <blockquote>
</pre><hr>
Men det kanske är onödigt mycket jobb för lite effekt, plus att det kan ställa till problem med äldre inlägg.
<pre><font class="small">code:</font><hr>Det här visar att <pre><font class="small">code:</font><hr>-taggen inte fungerar som jag vill. Nu har vi en nästlad code i stället för att visa taggen. Dock funkar det med vissa taggar, t ex fetstil</pre><hr>
En annan jobbig sak verkar vara att det inte blir några radbrytningar i code-taggen.</pre><hr>
Det jag tänkte var att det skulle kunna vara något i stil med (pseudokod):Att det inte står något i stil med "Gardener skrev" har att göra med samma html-kod ska kunna användas för både med och utan text så att konverteringen till/från UBBCode fungerar som det ska.
<pre><font class="small">code:</font><hr>if ubbtag = '[ citat=$text$]' {
htmltag = <blockquote><hr><font size mindre>$Text$ skrev: </font> <blockquote>
}
else if ubbtag='[ citat]' {
htmltag = <blockquote><hr><font size mindre>Citat: </font> <blockquote>
</pre><hr>
Men det kanske är onödigt mycket jobb för lite effekt, plus att det kan ställa till problem med äldre inlägg.
Jo, men det jag var ute efter var mer en "punktattack" då man inte vill att just den här taggen inte ska översättas, men däremot de andra taggarna.Kan inte vanliga användare välja i droplistan ovanför inlägget att man inte vill att UBBCode-taggar ska konverteras?
<pre><font class="small">code:</font><hr>Det här visar att <pre><font class="small">code:</font><hr>-taggen inte fungerar som jag vill. Nu har vi en nästlad code i stället för att visa taggen. Dock funkar det med vissa taggar, t ex fetstil</pre><hr>
En annan jobbig sak verkar vara att det inte blir några radbrytningar i code-taggen.</pre><hr>