Nekromanti Förslag: flytta brevikon till små-/storprat

anth

Vetefan
När man får ett PM börjar en brevikon blinka efter "Mina saker".

Kan man flytta denna ikon så att den dyker upp högst upp i småpraten/storpraten istället?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
anth said:

Kan man flytta denna ikon så att den dyker upp högst upp i småpraten/storpraten istället?
Klart man kan, men eftersom »Meddelanden« ligger under just »Mina saker« tycker jag det känns mer logiskt att ikonen dyker upp där.

anth

Vetefan
Dante said:
anth said:

Klart man kan, men eftersom »Meddelanden« ligger under just »Mina saker« tycker jag det känns mer logiskt att ikonen dyker upp där.
Eftersom jag ofta kör rollspel.nu i ett anpassat fönster på min skärm så jag bara ser småpraten, alternativt bara kör storpraten - känns det mer logiskt att »Meddelande«-ikonen dyker upp där. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
anth said:

Om den ändringen görs så kommer jag ganska ofta att inte se den alls... När jag sitter i Chrome, till exempel, har jag generellt ingen prat alls eftersom jag har sidospalten avstängd och Chrome inte stödjer sidebar-laddning...

Men, det löser sig nog.

anth

Vetefan
krank said:
Om den ändringen görs så kommer jag ganska ofta att inte se den alls... När jag sitter i Chrome, till exempel, har jag generellt ingen prat alls eftersom jag har sidospalten avstängd och Chrome inte stödjer sidebar-laddning...

Men, det löser sig nog.
Det känns som om du och jag använder rollspel.nu på helt motsatta sätt. :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
Man skulle säkert kunna ha den både brevid mina saker och i små/storpraten. :gremsmile:

Übereil

solvebring

Superhero
krank said:
Dante said:
anth said:

Men, det löser sig nog.
Sant, alla har inte spalten och vad fan... Och vad har PM och praten att göra med varandra?

Nej, jag skulle högerjustera den i menyn, så att den hamnar högst upp i högra hörnet, bortanför "FAQ", under "Logga ut".

Übereil

Swashbuckler
solvebring said:
Nej, jag skulle högerjustera den i menyn, så att den hamnar högst upp i högra hörnet, bortanför "FAQ", under "Logga ut".
Då kommer man ju ALDRIG att se den! :gremshocked:

Übereil

solvebring

Superhero
Übereil said:
solvebring said:
Då kommer man ju ALDRIG att se den! :gremshocked:

Übereil
Det skulle då jag göra varje gång jag kollar på Småpraten. Jag ser iof meddelandeikonen som det är redan nu, alltid. Det är något som blinkar i utkanten på mitt synfält, det är klart jag ser det. Därmed skulel jag se den även där. Förövrigt gillar ögonen att snappa upp hörn, kantlinjer osv. Linjer, hörn osv. är ju det som skapar former, komposition och sådant, och ögonen läser ju av sådant. Så man skulle nog märka den där - tror jag - i och med att den ligger på en ganska öppen yta vilket gör att den syns, och dessutom så är det ju just vid ett hörn och en kant.

... Fast tja, kan man inte kryssa i så att man får mail när man får PM?
Edit: Varför ställer jag en fråga när jag vet det? Kort sagt, man kan ju för all del - om man inte ser ikonen - kryssa i bland Mina inställningar så att man får en mail när man fått ett PM. Den behöver ju därav inte flyttas alls.

Übereil

Swashbuckler
Fast ögat går väl från övre vänstra till nedre högra (och hoppar därför övre högra hörnet)? Särskilt som det intressanta på forumet alltid ligger i vänsterkanten.

Übereil

solvebring

Superhero
Übereil said:
Fast ögat går väl från övre vänstra till nedre högra (och hoppar därför övre högra hörnet)? Särskilt som det intressanta på forumet alltid ligger i vänsterkanten.

Übereil
Ja så kanske det är. :gremsmile: Men likväl, det finns en mailfunktion.