Nekromanti Förslag på att förbättra Gold Quest

tull

Hero
Som det är nu kan viljor gå i sär i hur karaktären i GQ skall styras. Jag föreslår därför föjande:

Den stora strategin för att maximera vinst i GQ ligger i att tre aktörer (varav en utses till ledare och får ansvar för att fatta beslutet när man går ned i grottan). Så ser jag det idag.

Men. Det kommer lätt in spelare som förstör för den gemensamma kollektiva viljan att lyckas därför borde en negativ funktion införas.

Det vill säga en knapp som ser till att man inte attackerar, en knapp som gör att man inte lootar, en knapp för att inte resta och en knapp för att inte gå ned i trappan.

Tror det skulle skapa en spännande dynamik där kollektiva viljor utmanar varandra.

Fienden

Hero
Låter som att implementera regelbestämd griefing.

Spelet i dess nuvarande form tycker jag är skitrolig, eftersom det är galet kaotiskt när typ 5 pers sitter och spammar konstant. Alla vill ha high score, men man motarberar varandra för att tre trycker på Fight och drar ner HP alldeles för fort för att märka att det är en liten stackare som måste rädda allt genom Restande. :gremlaugh:

Eller så är man som jag och trycker på "Deeper" heeela tiden, så att ingen får något guld eller några kills, för att det är roligare längre ner ^^

Smrtihara

Warrior
Kaos är bättre. Det är härligt urdumt att någon kan hoppa in och döda en hjälte på ett par sekunders knapptryck.

Jag gillar det på något sätt.

G

Guest

Guest
Smrtihara said:
Kaos är bättre. Det är härligt urdumt att någon kan hoppa in och döda en hjälte på ett par sekunders knapptryck.

Jag gillar det på något sätt.
Ja! Det är det bästa! Fast fler features som bygger på det är ju alltid trevligt. Fällor vore skoj t.ex.

Gardener

Champion
Finns ju risk för fällor när man lootar. Kanske ska lägga in det på andra ställen också.

Funderar på att ge en risk att levelns slutboss attackerar när man går djupare om man inte dödat den än.

Kom gärna med fler idéer!

G

Guest

Guest
Ett förslag är att personen som dräper hjälten får nästa hjälte döpt efter sig :gremtongue:

Genesis

Ni dés ni maître
Jag skulle vilja ha lite flashbackscener där man utforskar hjältens barndom och tvingas att ta svåra val mellan lojalitet och heder.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Genesis said:
Jag skulle vilja ha lite flashbackscener där man utforskar hjältens barndom och tvingas att ta svåra val mellan lojalitet och heder.
:gremlaugh:

Fienden

Hero
Genesis said:
Tummen upp.

Näe, men ett Loot-system vore coolt. Skulle bestå av två extraknappar:
Ranged Fight, vilket skulle kosta ammunition, men i sin tur aldrig skadar en.
Potion: Helar jättemycket, men kostar en potion.

Loot borde vara ganska så ovanligt, så att man inte blir helt odödlig.

En annan idé vore ju leveling, så att man får mer Health och Strength tids nog.

Unfair

Hero
En riktigt cool idé vore att ifall när man går förbi en level där en annan hjälte har dött så står det att man ser liket utav "[Namn] the [Whatever]". Kan ibland mötas av grejer så som en goblin som sitter och äter på det eller liknande.

Kanske blir för mycket med ett lik för varje hjälte. Ett lik kanske bara bör ligga kvar om det är på top 10 hjältar listan eller bland de 30 fräschaste liken. Samt den som kommit till den djupaste leveln.

En annan väldigt bra grej vore att ifall en hjälte dör så kommer det inte upp "you can't do that, reroll" mer än EN gång och så kan ingen klicka något på 5sec, så att man hinner läsa vad som står.