Som det är nu kan viljor gå i sär i hur karaktären i GQ skall styras. Jag föreslår därför föjande:
Den stora strategin för att maximera vinst i GQ ligger i att tre aktörer (varav en utses till ledare och får ansvar för att fatta beslutet när man går ned i grottan). Så ser jag det idag.
Men. Det kommer lätt in spelare som förstör för den gemensamma kollektiva viljan att lyckas därför borde en negativ funktion införas.
Det vill säga en knapp som ser till att man inte attackerar, en knapp som gör att man inte lootar, en knapp för att inte resta och en knapp för att inte gå ned i trappan.
Tror det skulle skapa en spännande dynamik där kollektiva viljor utmanar varandra.
Den stora strategin för att maximera vinst i GQ ligger i att tre aktörer (varav en utses till ledare och får ansvar för att fatta beslutet när man går ned i grottan). Så ser jag det idag.
Men. Det kommer lätt in spelare som förstör för den gemensamma kollektiva viljan att lyckas därför borde en negativ funktion införas.
Det vill säga en knapp som ser till att man inte attackerar, en knapp som gör att man inte lootar, en knapp för att inte resta och en knapp för att inte gå ned i trappan.
Tror det skulle skapa en spännande dynamik där kollektiva viljor utmanar varandra.